وزیر اطلاعات: چشم CIA را کور کردیم!

یک شنبه 3 شهریور 1398 - 10:44:47
وزیر اطلاعات: چشم CIA را کور کردیم!

تهران- الکوثر: حجت الاسلام سید محمود علوی گفت وزارت اطلاعات با کمک حفاظت اطلاعات نیرو‌های مسلح توانست شبکه جاسوسی CIA را متلاشی و جاسوسان را شناسایی کند و عملا چشم CIA آمریکا کور شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حجت الاسلام سید محمود علوی شب گذشته در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به تحریم ها علیه ایران گفت: تحریم‌ها می‌توانست یک کشور را فلج و آثار تخریبی سیاسی اقتصادی فراوانی بر ما بگذارد، اما با رهنمود‌های مقام معظم رهبری، دولت با تدبیر و برنامه ریزی و مردم ما با بالابردن آستانه صبر در مقابل مشکلات ناشی از تحریم، از تحریم عبور کردیم. ملت و دولت خود را با تحریم وقف داده اند.

وی گفت: نقطه اوج تحریم‌ها پشت سر گذاشته شده است و ترامپ از تحریم‌ها چیزی بدست نمی‌آورد و ناچار است در مقابل ملت ایران سر تعظیم فرود آورد و مثل بچه آدم به برجام بازگردد، چون ملت ایران در شرایط فشار زیر بار مذاکره نمی‌رود و تسلیم آمریکا نمی‌شود.

حجت الاسلام علوی افزود: اولویت ما صیانت از مدیران کشور است در این راستا کار کرد بسیاری داریم. موضوع نفوذ، مسئله کاملا فنی و حرفه‌ای و کارشناسی است به این منظور تشکیلاتی به نام اداره کل نفوذ آنهم در سه قسمت که البته بیش از این نیاز به توضیح نیست شکل گرفته است.

وزیر اطلاعات گفت: نفوذ توسط سرویس‌ها، اما با تابلوی بازرگانی و اقتصادی و ... انجام می‌شود و در لایه‌های متغیر حکومت مستقر نمی‌شوند و اولویت اداره نفوذ بر روی بخش‌هایی از دولت که به صورت دوره‌ای تغیر می‌کنند نیست بلکه در لایه‌های ثابت سرمایه گذاری بلند مدت مثلا 20 ساله انجام می‌شود.

وی افزود: افرادی که نفوذ می‌کنند معمولا داغترین شعار‌های حکومت را می‌دهند خیلی زود دیگران را متهم می‌کنند پیش از اینکه خودشان در معرض کوچکترین توهم و شبهه‌ای قرار گیرند. پیدا کردن عوامل نفوذی بسیار مشکل‌تر از جاسوسان است. نفوذی‌ها در راستای دفاع از نظام مسائلی را مطرح می‌کنند که به باور‌های مردم آسیب می‌زند.

آقای علوی گفت: اولویت ما صیانت از مدیرانی است که سرمایه نظام محسوب می‌شوند و مخلصانه خدمت کرده اند.
وزیر اطلاعات کشور تصریح کرد: فضای مجازی یک واقعیت است که هم دشمن و هم ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم مقام معظم رهبری هم بار‌ها تاکید کرده اند که مسئولان نظام حداکثر استفاده را در راستای اهداف نظام از این فضای مجازی بعمل آوردند. در این خصوص دشمن بهتر از ما از این فضا بهره برده است.

وی ادامه داد: فضای مجازی مانند یک ابزار است که باید درست از آن استفاده شود و دشمن در حال سوء استفاده از فضای مجازی است پس باید راهکار‌های عالمانه و فنی در مدیریت فضای مجازی به کار گرفته شود و روی فرهنگ فضای مجازی کار شود تا ما از ثمرات آن بهره‌مند و از اثرات زیان بار آن در امان باشیم. 

حجت الاسلام علوی همچنین از کشف یک نوار 15 هزار تایی فشنگ کلاشنیکف در یکی از عملیات‌های سربازان گمنام از تیم‌ها و عوامل تروریستی خبر داد و افزود: در شش سال اخیر کمترین اقدامات تروریستی در ایران روی داده است باوجود اینکه از تروریست‌ها حمایت بیشتری می‌شد.

وی تصریح کرد: اگر اشراف وزارت اطلاعات و همکاری دیگر نهاد‌های مربوطه نبود در مدت شش سال اخیر شاهد اقدامات تروریستی بسیاری بودیم. ضمنا رکن اصلی وزارت اطلاعات خود مردم هستند. مردم هر کجا مورد مشکوکی مشاهده کنند آن را گزارش می‌دهند و وزارت اطلاعات آن را شناسایی و به آن ضربه وارد می‌کند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: در هیچ زمانی مانند سال‌های اخیر، تقرب و نزدیکی به دشمن را به عناصر خودی نداشتیم در جا‌هایی جاسوس کشف کردیم که وقتی گزارش آن را به مسئولان دادیم دچار شگفتی شدند. وزارت اطلاعات با کمک حفاظت اطلاعات نیرو‌های مسلح توانست شبکه جاسوسی CIA را متلاشی و جاسوسان را شناسایی کند و عملا چشم CIA آمریکا کور شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 3 شهریور 1398 - 10:43:31