دبیر کل انصارالله: ایران تاکنون دستوری به ما نداده است

شنبه 26 مرداد 1398 - 21:32:51
دبیر کل انصارالله: ایران تاکنون دستوری به ما نداده است

تهران - الکوثر : عبدالملک بدرالدین دبیر کل جنبش انصارالله گفت ما آزاد هستیم و تصمیم گیری ما به شکل مستقل انجام می شود و هیچ دستوری از خارج دریافت نمی کنیم و تصمیمی که مناسب بدانیم، اتخاذ می کنیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عبدالملک بدرالدین دبیر کل جنبش انصارالله در سخنانی گفت :« برخی طرف ها به شکل منفی در امور منطقه دخالت می کنند. این در حالی است که برخی طرف ها با احترام رفتار می کنند و به حاکمیت کشورها آسیب وارد نمی کنند. ایران نمونه ای از طرف هایی است که در قبال یمن و پشتیبانی از فلسطین و مقاومت با احترام رفتار می کند.» 
وی تاکید کرد با ایران در خصوص مخالفت با سیطره آمریکا، پشتیبانی از آرمان فلسطین و دشمنی با اسرائیل اشتراک نظر داریم. 
دبیر کل انصارالله افزود : برخی طرف ها در منطقه برای عادی سازی روابط با اسرائیل تلاش می کنند و از سیاست ایجاد تفرقه و تشدید درگیری های طایفه ای استفاده می کنند. برخی طرف ها در منطقه از تروریست ها حمایت کردند تا امت اسلامی را از داخل از بین ببرند؛ همان طور که در سوریه، عراق و یمن شاهد این قضیه بودیم. 
وی تاکید کرد : دستوری از ایران در خصوص هیچ موضوعی دریافت نمی کنیم و مواضع ما در قبال عربستان بر اساس تجاوزگری آن علیه ماست. ما برای ایجاد روابط با همه کشورهای منطقه آمادگی داریم؛ اما این موضوع باید بر اساس احترام متقابل باشد. 

عبدالملک بدرالدین گفت : ماهیت روابط با جمهوری اسلامی ایران به سبب حمایت آن از آرمان فلسطین و مسائل امت اسلامی، بهتر از گذشته خواهد بود. 
وی تاکید کرد اسرائیل به منزله خطری برای همه امت اسلامی است. 

دبیر کل جنبش انصارالله گفت : باید با فریب خوردگان ارتباط برقرار کرد تا به آغوش وطن بازگردند. 
وی تاکید کرد : سفر هیئت یمنی به ایران با هدف گسترش روابط بین دو کشور در سطح بلندپایه انجام شد. مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص محکومیت تجاوزگری علیه یمن واضح و روشن بود. مواضع حزب الله در همبستگی با یمن مواضعی است که کشورهای عربی مواضعی مانند آن ندارند. به کشورهای عربی و اسلامی توصیه می کنیم روابط رسمی و دیپلماتیک خود را با ملت یمن ازسربگیرند.

عبدالملک بدرالدین گفت : گروه های مرتبط به کشورهای متجاوز باید از سیاست فریبکاری دست بردارند، زیرا منافع حقیقی کشور ما در استقلال آن نهفته است. 
وی افزود : از مزدوران می خواهیم در محاسبات خود بازنگری کنند و از شورای انتقالی در عدن می خواهیم که از دستاوردهای خود شاد نباشد. 
دبیر کل انصارالله تاکید کرد : شورای انتقالی در عدن استقلال ندارد و صرفا ابزاری برای بیگانگان است.  

وی افزود : مناطق سقطری ، المهره و حضرموت تحت تسلط عبد ربه منصور هادی بود؛ اما نیروهای ائتلاف متجاوز وارد آن شدند و این مناطق را اشغال کردند. 
وی تاکید کرد کسانی که از ائتلاف متجاوز حمایت می کنند ، آزادی و استقلال ندارند؛ بلکه تحت فرمان امارات و عربستان عمل می کنند.  
دبیر کل انصارالله افزود دیگر نمی توان بر جنایت های متجاوزان سرپوش گذاشت و آن را خدمت تلقی کرد. 

عبدالملک بدرالدین گفت : عربستان و امارات اکنون مانند مزدورانشان در تنگنا قرار گرفته اند. 
وی افزود : به اصطلاح «دولت قانونی» چیزی جز دولتی ظاهری نیست و رئیس جمهور آن در این کشور حضور ندارد و فقط گاهی به این منطقه سفر می کند. منصور هادی فقط با اجازه امارات می تواند وارد عدن شود. کشورهای متجاوز می دانند اوضاع در عدن نگران کننده است و امکان مدیریت کشور از طریق آن وجود ندارد. 

عبدالملک بدرالدین گفت : عملیات پهپادی اخیر ، بزرگترین عملیات پهپادی یمنی ها از ابتدای تجاوز به یمن بود که منافع ائتلاف متجاوزان را در عمق عربستان هدف قرار داد. این عملیات با استفاده از ده پهپاد با قدرت ویرانگر ضد پالایشگاه الشیبه در نزدیکی مرز امارات صورت گرفت. این پالایشگاه از نزدیکترین نقطه مرزی یمن یکهزار و صد کیلومتر فاصله دارد.  

وی افزود : هدف اصلی تجاوزگری علیه یمن، اشغال این کشور و تسلط بر ثروت های آن است. برخی طرف های یمنی که با متجاوزان در ارتباط هستند، این راه را انتخاب کردند که از متجاوزان حمایت کنند و بر اساس کینه های سیاسی، طمع ورزی ها و اهدافشان مبنی بر تسویه حساب به این اقدام روی آوردند. 

عبدالملک بدرالدین گفت: شهید ابراهیم بدرالدین الحوثی در زمینه مسائل اجتماعی فعالیت می کرد. ائتلاف متجاوز عمدا وی را هدف قرار داد تا این موضوع را به عنوان دستاورد خود معرفی کند. جنایت های ائتلاف متجاوز بر پایبندی و عزم و اراده ملت یمن تاثیر نخواهد گذاشت.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 26 مرداد 1398 - 21:13:2