سید حسن نصرالله : جنگ علیه ایران جنگ علیه کل محور مقاومت است

جمعه 25 مرداد 1398 - 20:40:22
سید حسن نصرالله : جنگ علیه ایران جنگ علیه کل محور مقاومت است

بیروت - الکوثر : دبیرکل حزب الله لبنان گفت جنگ علیه ایران به منزله جنگ علیه کل محور مقاومت است و در این صورت سراسر منطقه شعله ور خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت سالگرد پیروزی در جنگ سی و سه روزه در سال 2006  برابر دشمن اشغالگر صهیونیستی گفت: مناطق جنوب لبنان عیدقربان را در کمال امنیت و بدون داشتن هیچگونه نگرانی و هراس از تجاوز برگزار کردند. عمران و آبادی بسیاری که در مناطق مرزی لبنان صورت می گیرد نشان از اعتماد مردم به توانمندی ما برای مقابله با دشمن و قدرت بازدارندگی ما دارد.
جنوب لبنان از امنیت، آرامش و اطمینان خاطر بهره مند است و این بهره مندی از موضع قوی و ÷یروز میدان است. این خود لبنانی ها بوده اند که از طریق معادله ارتش، مردم و مقاومت امنیت و آرامش خود را رقم زده اند. 
نصر الله تاکید کرد: حضور مردمی گسترده حاکی از اطمینان بسیار مدرم به توانمندی ما برای مقابله با دشمن است. همگان باید از نعمت امنیتی که لبنان از آن برخوردار شده محافظت کنند. آنچه محقق شده است نتیجه عمل سخت کوشانه برای ارتقای امکانات در تمامی سطوح بوده است تا از این طریق در بالاترین حد آمادگی قرار داشته باشیم.  

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد : هدف از جنگ 33 روزه از بین بردن مقاومت و سرنگونی نظام سوریه بودجنگ سی و سه روزه در سال 2006 صرفاً جنگ با اسرائیل نبود بلکه در این جنگ اسرائیل تنها یک ابزار بود و جنگی که در سال 2006 علیه لبنان به راه افتاد با هدف ایجاد خاورمیانه جدید صورت گرفت.  

وی افزود : اسرائیل تنها می خواست در روز نخست جنگ پاسخی به اسیرگرفتن دو نظامی خود بدهد اما این آمریکا بود که اسرائیل را به یک جنگ سوق داد. طرح جنگ آغازی برای نابودی مقاومت در لبنان، فلسطین و عراق، سرنگونی نظام سوریه، تثبیت اشغالگری آمریکا در عراق و کنار زدن ایران از تحولات منطقه بود. تنها دلیل توقف جنگ سی و سه روزه این بود که آمریکا و اسرائیل به شکست خود در این جنگ پی بردند. اسرائیل فهمیده بود اگر به جنگ سی و سه روزه ادامه می دهد با فاجعه ای بزرگ رو به رو خواهد شد. 

سید حسن نصرالله گفت : توانمندی امروز ما قابل مقایسه با توانمندی ما در جنگ سال 2006 نیست. برخی از کشور های عربی ترجیح دادند دو هفته انتظار بکشند به امید اینکه اسرائیل اهداف خود را محقق کند.
نصرالله خاطرنشان کرد: جان بولتون در نیویورک به کشورهای عربی گفته بود که جنگ تموز (ژوئیه ) تنها زمانی پایان می یابد که حزب الله به شدت آسیب دیده باشد و سلاحش را تحویل دهد . طرح آمریکا اگر با موفقیت همراه شده بود منجر به سیطره آمریکا بر منطقه می شد. اسرائیلی ها از بسیاری از شروط که در ابتدای مذاکرات مطرح کرده بودند دست کشیدند. نماینده اسرائیل بر ضرورت توقف جنگ تاکید کرده بود و بولتون نیز خواهان توقف جنگ شده بود.
وی تصریح کرد: ما به خاطر شرایط انسانی خواهان توقف جنگ شدیم. آنچه جنگ را متوقف کرد توانمندی لبنان و توانمندی مقاومت و توانمندی معادله طلایی ارتش، مردم و مقاومت بود و هیچ کس نمی تواند برای توقف جنگ منت بر سر ما بگذارد. 

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: موضع سیاسی و عدم انسجام داخلی در جنگ سی و سه روز باعث شد ما نتوانیم شروط خود را به طرف اسرائیلی تحمیل کنیم. 
وی خاطرنشان کرد : در جنگ سی و سه روزه وحدت ملی وجود نداشت و اگر وحدت ملی وجود داشت لبنان در موقعیتی قرار می گرفت که شروط خود را به متجاوزان تحملی می کرد. 
وی ادامه داد: موضع کنونی میشل عون رئیس جمهور لبنان ، موضعی شجاعانه و قوی است و وضعیتی را رقم زده که دشمن را در وارد کردن هرگونه شکست به لبنان ناکام می گذارد. مقاومت لبنان ارتش اسرائیل را مجبور کرد در زیر آتشباری نیروهای مقاومت دست به عقب نشینی بزند و آنها برای سرپوش گذاشتن بر عقب نشینی شان مرتکب جنایت شدند.
سید حسن نصرالله گفت: شکستی که در منطقه بنت جبیل بر ارتش اسرائیل وارد آمد آنها را از تحقق هرگونه پیروزی ناامید ساخت. نیروی زمینی ارتش اسرائیل همچنان توان انجام عملیات نظامی زمینی علیه لبنان و غزه را ندارد. 
نصرالله گفت: مقاومت از تجربه جنگ سی و سه روزه استفاده کرد. ما سامانه ای مبتکرانه برای دفاع از سرزمین مان طراحی کرده ایم. ما از جنگ سی و سه روزه تا کنون به آموزش نیروها، کسب تجربه و ارتقا بخشیدن به توانمندی های مان اشتغال داشته ایم.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد: حزب اللهی را که می خواستند نابودش کنند؛ هم اکنون به قدرتی با حضور منطقه ای تبدیل شده است. در جنگ سی و سه روزه می خواستند هرگونه حالت مقاومت در منطقه را از بین ببرند اما امروز ما شاهد آن هستیم که جبهه و محور مقاومت شکل گرفته است.
وی گفت: تمامی تلاش های دشمنان برای از بین بردن جبهه مقاومت در فلسطین، سوریه، عراق، یمن و لبنان با شکست مواجه شده است. محور مقاومت گسترش می یابد و حرکتی بالنده دارد. رشته عملیاتی که در فلسطین، در کرانه باختری، نوار غزه و قدس انجام می شود نشان از افزایش این مقاومت است. ما به اینکه جزء محور مقاومت هستیم افتخار می کنیم. با تکیه به این محور می توان جلوی جنگ ها را گرفت. جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران ، جنگ علیه کل محور مقاومت خواهد بود و کل منطقه را به آتش خواهد کشید.  

سید حسن نصرالله گفت: آمریکایی ها فهمیدند که نمی توانند به ایجاد دودستگی در نظام ایران دل خوش کنند. ایران ثابت کرده است که از شجاعت برخوردار است و دلیل آن نیز سرنگونی پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی است.
دبیر کل حزب الله لبنان گفت : ترامپ دیگر دم از جنگ با ایران نمی زند زیرا فهمیده است که ایران قوی و شجاع است.
نصرالله تصریح کرد: با توجه به اینکه مسئولان آمریکایی دیگر دم از جنگ با ایران نمی زنند ما در برابر یک پیروزی بزرگ و واقعی قرار داریم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 25 مرداد 1398 - 20:27:6