توطئه دولت نیجریه ؛ سفر درمانی شیخ زکزاکی به هند ناتمام ماند

جمعه 25 مرداد 1398 - 19:37:50
 توطئه دولت نیجریه ؛ سفر درمانی شیخ زکزاکی به هند ناتمام ماند

تهران - الکوثر : در حالی که مسلمانان نیجریه با اعزام شیخ زکزاکی به هند به معالجه و بهبود حال وی امیدوار بودند، با اعمال فشار نیجریه و کارشکنی دولت هند، شیخ و همسرش این کشور را ترک کردند و به ابوجا بازگشتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ زکزاکی و همسرش که حدود چهار سال است در نیجریه در زندان به سر می برند از بیماری های مختلفی رنج می برند. طی ماه های اخیر با تشدید بیماری های شیخ و بروز علائم مسمومیت، مسلمانان نیجریه تلاش گسترده ای را برای فشار بر دولت نیجریه با هدف آزادی زکزاکی آغاز کردند.

برپایی تظاهرات و تجمعات اعتراض آمیز، پیگیری های بین المللی چون درخواست از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و دیگر رایزنی ها سبب شد تا سرانجام دادگاه عالی کادونا با اعزام شیخ زکزاکی به هند برای مداوا موافقت نماید.

اگرچه صدور این رای با شادمانی مسلمانان همراه بود اما بسیاری نیز نگران چگونگی عملی شدن این تصمیم بودند؛ زیرا دولت نیجریه و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی این کشور تحت نفوذ و فشارهای امریکا، اسرائیل و عربستان، مخالف آزادی و فعالیت های مسلمانان در این کشور و درصدد اعمال فشار بر آنان به منظور دستیابی به اهداف سلطه جویانه خود هستند.

"یحیی ناهیروها "استاد تاریخ دانشگاه بایرو نیجریه می گوید: عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و دولت نیجریه با هم همکاری می‌کنند. تأمین پول و ایدئولوژی برعهده عربستان سعودی است و اسرائیل هم استراتژی قتل و غارت شیعیان نیجریه را می‌نویسد. این موضوعی آشکار است که صهیونیست‌ها و وهابیون با هم در نیجریه علیه مسلمانان توطئه می‌کنند و شکی در آن نیست.

به رغم همه نگرانی ها سرانجام شیخ زکزاکی و همسرش به همراه ماموران امنیتی نیجریه، هفته گذشته عازم هند شدند اما با ورود آنها به فرودگاه دهلی، مقامات هند با درخواست انتقال زکزاکی به یکی از بیمارستان ها و مداوای وی به دست پزشکانی که خودش تعیین کرده بود، مخالفت کردند.

در واقع شیخ و نزدیکانش عملا با تیم پزشکی مواجه شدند که آنها را نمی شناختند. جنبش اسلامی نیجریه در این باره فاش کرد: تلاش هایی از سوی برخی مسئولان دولت نیجریه با همکاری پلیس هند برای توطئه چینی و سنگ اندازی در درمان شیخ زکزاکی در هند وجود دارد.

با گذشت حدود یک هفته از بستری شدن شیخ زکزاکی در بیمارستانی در هند عملا درمانی برای وی آغاز نشد و وی در اتاقی تحت نظر ماموران امنیتی نیجریه قرار داشت.

"شیخ ابراهیم زکزاکی" رهبر جنبش اسلامی نیجریه در پیام ویدئویی اعلام کرد: دولت نیجریه در مورد وضع سلامت او اطلاعات نادرستی به دولت هند داده و در روند درمان مانع‌تراشی کرده است.

نبود امکانات، نامناسب بودن شرایط معالجه، دسترسی نداشتن به پزشکان معتمد، زندانی شدن در بیمارستان و درخواست دولت نیجریه از هند مبنی بر اخراج دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه سبب شد تا سرانجام شیخ زکزاکی دهلی‌نو، پایتخت هند را به مقصد ابوجا، پایتخت نیجریه ترک کند.

مسعود شجره" مسئول مرکز حقوق بشر اسلامی لندن در این زمینه گفت: دولت نیجریه تلاش می‌کند با هر روشی، شیخ زکزاکی را به قتل برساند و جنبش او را از بین ببرد تا زمینه برای بازگشت سیطره امپریالیسم غرب به آفریقا فراهم شود.

اگرچه دولت نیجریه با حمایت و خواست آمریکا و متحدانش و با ترس از محبوبیت و مقبولیت شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه در تلاش برای حذف وی است و در این راستا حربه های مختلفی به کار می برد اما جنبش اسلامی نیجریه و مسلمانان این کشور با تاکید بر پیگیری درمان شیخ، بر زنده و پویا بودن این جنبش در مبارزه با ظلم و استعمار تاکید دارند. ابراهیم موسی سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه تاکید کرد: جنبش اسلامی تنها کالبد مقاوم در آفریقا است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 25 مرداد 1398 - 19:13:39