اردن در مورد تغییر وضعیت مسجد الاقصی به اسرائیل هشدار داد

چهار شنبه 23 مرداد 1398 - 17:39:14
اردن در مورد تغییر وضعیت مسجد الاقصی به اسرائیل هشدار داد

تهران- الکوثر: وزارت خارجه اردن در نامه ای رسمی به مقامات صهیونیستی در مورد پیامدهای نقض وضعیت قانونی و تاریخی مسجد الاقصی به این رژیم هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  وزارت خارجه اردن  پس از اظهارات جنجالی گلعاد اردان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مورد تغییر وضعیت مسجد الاقصی و ادای نماز یهودیان در حرم شریف قدس، به شدت از وی انتقاد کرد.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی، اردن نامه ای رسمی را از طریق کانال های دیپلماتیک ارسال و مخالفت خود با اظهارات اردان را ابراز کرد.

در بیانیه وزارت خارجه اردن آمده است که این کشور به شدت با چنین اظهاراتی مخالف است و در مورد عواقب هرگونه اقدامی برای نقض وضعیت قانونی و تاریخی مسجد الاقصی هشدار می دهد.

اردنی ها اعلام کردند که مقامات اسرائیلی باید به سرعت تمام اقدامات در راستای تغییر وضعیت فعلی مسجد الاقصی را متوقف کنند.

تولیت مسجد الاقصی و اوقاف اسلامی در کرانه باختری پس از جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷، به دست وزارت اوقاف اردن سپرده شد و تصمیم گیری درباره این اماکن مقدس به دست اردنی ها می باشد.

بر اساس گزارش رسانه های فلسطینی، روز یکشنبه صهیونیست‌ها از ساعات ابتدایی روز قصد داشتند با یورش به مسجد الاقصی مانع حضور فلسطینی ها برای ادای نماز عید قربان شوند که جمعیت انبوه نمازگزاران فلسطینی، توطئه آنان را خنثی کرد.

صهیونیست ها روز عید قربان اجازه حضور در مسجدالاقصی را نداشتند اما با کینه توزی سعی در تخریب مراسم مسلمانان داشتند و به همین دلیل نیروهای رژیم صهیونیستی راه را برای ورود شهرک نشینان صهیونیست باز کردند.

ایمن صفدی وزیر خارجه اردن درگیری خشونت بار نیروهای صهیونیست و زیرپاگذاشتن حرمت مسجد الاقصی توسط نظامیان اسرائیلی را محکوم کرد./ایرنا

 

 


چهار شنبه 23 مرداد 1398 - 14:50:53