انصارالله : درگیری در عدن نتیجه اختلاف عربستان و امارات بر سر منافع است

دو شنبه 21 مرداد 1398 - 18:18:59
انصارالله : درگیری در عدن نتیجه اختلاف عربستان و امارات بر سر منافع است

تهران - الکوثر : عضو ارشد جنبش انصارالله یمن گفت درگیری در عدن نتیجه طبیعی اختلاف میان عربستان و امارات بر سر منافع است و بازنده اصلی این نبرد، یمنی‌های متحدِ ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد البخیتی» عضو ارشد جنبش انصارالله یمن روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العالم گفت: ائتلاف سعودی و اماراتی به بهانه برگرداندن «عبد ربه منصور هادی » رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت با تجاوزی گسترده به یمن و محاصره شدید آن، صدها هزار نفر را به قتل رساندند. 

البخیتی با اشاره به تحولات عدن گفت: منصور هادی نه تنها هیچ‌گونه مشروعیتی در عدن نداشت بلکه متحدان عربستان، مشروعیت ظاهری وی را نیز سرنگون کردند.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن با بیان اینکه ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی به همراه آمریکا و انگلیس برای تحقق اهدافشان در جنوب یمن، اقدام به ایجاد درگیری میان متحدان خود می‌کنند، افزود: آنها بعد از ناکامی در شکستن مقاومت مردم یمن، خواهان تجزیه یمن هستند.

درگیری میان نیروهای شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات در عدن با نیروهای "عبدر به منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن که تحت حمایت عربستان سعودی است، از یکم اوت آغاز شده است.

صدها خانواده یمنی به دلیل درگیری‌ها در عدن در محاصره هستند.

امارات و عربستان سعودی پس از حمله به یمن در مارس 2015 هر یک، بخش‌هایی از این کشور را اشغال کرده‌اند و از مزدوران محلی برای عملیات ضد نیروهای یمنی استفاده می‌کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 21 مرداد 1398 - 17:44:14