یکی از فرماندهان مزدوران ائتلاف سعودی در یمن به انصارالله پیوست

شنبه 19 مرداد 1398 - 10:33:8
یکی از فرماندهان مزدوران ائتلاف سعودی در یمن به انصارالله پیوست

صنعا- الکوثر: یکی از فرماندهان نیروهای یمنی مورد حمایت ائتلاف سعودی-اماراتی، جدایی خود از این ائتلاف را اعلام و به نیروهای ارتش یمن و انصارالله در صنعا پیوست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرهنگ «قاسم احمد الخضری»، فرمانده نیروهای پشتیبانی «تیپ چهارم گارد ریاست جمهوری» وابسته به نیروهای «طارق صالح» و مورد حمایت ائتلاف سعودی - اماراتی، از این ائتلاف جدا شد و به نیروهای انقلابی یمن پیوست.

سرهنگ الخضری بامداد جمعه (18 مرداد) گفت علت جدا شدن او از نیروهای مورد حمایت امارات، این است که این نیروها، در تصمیم‌گیری خود تنها از امارات حرف شنوی دارند و تصمیماتی را اجرا می‌کنند که به ضرر منافع یمن تمام می‌شود.

او گفت نیروهای یمنی مورد حمایت ائتلاف مذکور، به عنوان سلاح‌ و هیزم برای نبردهای این ائتلاف متجاوز به یمن به‌کار‌گرفته می‌شوند و ائتلاف مذکور به دنبال نابودی یمنی‌ها است و از گروه‌های مسلحی حمایت می‌کند که با یکدیگر درگیر‌ هستند.

شکاف بین نیروهای یمنی مورد حمایت ائتلاف سعودی- اماراتی اخیرا گسترش یافته و بنا به گفته سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن (دولت نجات ملی)، طی هفته‌های گذشته 2000 نفر از نیروهای ائتلاف جدا و به نیروهای دولت نجات ملی ملحق شده‌اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 19 مرداد 1398 - 10:33:1