دعوت انصارالله به گفت‌وگوی یمنی-یمنی

پنج شنبه 17 مرداد 1398 - 18:35:38
دعوت انصارالله به گفت‌وگوی یمنی-یمنی

تهران- الکوثر: یکی از رهبران انصار الله در واکنش به درگیری‌های جاری در عدن در جنوب یمن همه گروه‌های سیاسی در این کشور را به بازگشت به میز گفت‌وگوی یمنی-یمنی برای حل بحران دعوت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «محمد ناصر البخیتی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله، از کلیه احزاب و گروه‌های سیاسی یمن خواست تا به میز گفت‌وگو برگردند مشروط بر این که گفت‌وگو  «یمنی-یمنی» باشد.

البخیتی در پستی در حساب فیسبوک خود خطاب به یمنی‌ها گفت: درگیری در عدن شرط بندی غلط بر اقدام نظامی و اتکای اشتباه به مداخله خارجی را ثابت می‌کند.

این عضو انصارالله تأکید کرد که راه حل بحران یمن در بازگرداندن روند سیاسی با بازگشت همه احزاب به میز گفت‌وگو در گفت‌وگوی یمنی- یمنی است.

البخیتی گفت که گفت‌وگو بهترین راه حل برای تشکیل یک قدرت انتقالی به نمایندگی از همه احزاب است. قدرتی که مسئول بسط حاکمیت قانون اساسی و نماینده یمن در مجامع بین المللی است.

دعوت محمد البخیتی  یکی از رهبران انصار الله از همه طرف‌های یمن برای بازگشت به میز گفت‌وگو مصادف است با درگیری‌ها در شهر عدن که بین شورای انتقالی جنوبی (مورد حمایت امارات)  و نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی ، رئیس جمهور مستعفی یمن جریان دارد.

هانی بن بریک، نائب رئیس شورای انتقالی جنوب یمن ضمن اعلام آماده باش علیه حکومت منصور هادی در عدن خواهان تسلط نیروهایش بر کاخ المعاشیق و دیگر مناطق عدن شده است. جایی که تا این لحظه شاهد درگیری‌های شدید و کشته و زخمی شدن نیروهایی از دوطرف شده است.


پنج شنبه 17 مرداد 1398 - 17:43:8