رئیس شورای علمای اهل تشیع افغانستان درگذشت

سه شنبه 15 مرداد 1398 - 9:53:46
رئیس شورای علمای اهل تشیع افغانستان درگذشت

تهران - الکوثر : آیت الله "محمد آصف محسنی" رئیس شورای علمای اهل تشیع افغانستان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، آیت الله "محمد آصف محسنی" مرجع تقلید شیعیان افغانستان در سال 1314 هجری شمسی در شهر "قندهار" چشم به‌جهان گشود و پس از تحصیلات ابتدایی در علوم دینی عازم نجف اشرف شد و یکی از شاگردان مرحوم آیت الله حکیم و مرحوم آیت الله خویی بود. 

آیت الله "محمد آصف محسنی" پس از دوازده سال کسب علوم دینی در شهر نجف اشرف به کشورش بازگشت و حسینیه ای را در زادگاهش تاسیس کرد. 

آیت الله محسنی در شهر قندهار وارد فعالیت های فرهنگی شد و با روی کار آمدن حکومت کمونیستی و اشغال افغانستان توسط شوروی به صفوف مجاهدین پیوست و پس از چند سال ، حزب حرکت اسلامی افغانستان را تاسیس کرد و رهبری بخشی از مجاهدین افغانستان را برعهده گرفت. 

آیت الله "محمد آصف محسنی" همزمان با جنگ های داخلی در افغانستان مدتی را در پاکستان سپری کرد و در سال 1376 هجری شمسی عازم شهرمقدس قم شد و تدریس علوم حوزوی را آغاز کرد. 

شرکت فعال در لویه جرگه های اضطراری و قانون اساسی افغانستان بخشی از کارنامه سیاسی ایشان در دوره جدید سیاسی افغانستان است. 

آیت الله محسنی در تدوین قانون اساسی افغانستان و رسمیت یافتن مذهب تشیع در افغانستان نقش اساسی را ایفا کرد.

تاسیس حوزه علمیه خاتم النبیین ، تلویزیون تمدن و ریاست شورای علمای اهل تشیع افغانستان بخش مهمی از کارنامه فعالیت های فرهنگی وی محسوب می شود. 

آیت الله محسنی پس از یک عمر تلاش در عرصه های مختلف روز دوشنبه در سن 84 سالگی دار فانی را وداع گفت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 15 مرداد 1398 - 9:53:36