شرق عربستان هدف موشک دوربرد جدید ارتش یمن قرار گرفت

پنج شنبه 10 مرداد 1398 - 16:6:56
شرق عربستان هدف موشک دوربرد جدید ارتش یمن قرار گرفت

تهران- الکوثر: سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله موشکی به منطقه الدمام در شرق عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یحیی سریع ساعاتی پس از عملیات صبح امروز یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن علیه نیروهای ائتلاف در جنوب یمن،‌ اعلام کرد همچنین یک حمله موشکی به الدمام در شرق عربستان انجام شده است.

سریع گفت: یک هدف نظامی مهم در الدمام را با یک موشک بالستیک پیشرفته دوربرد هدف قرار دادیم. بار دیگر از شرکت‌های خارجی در عربستان سعودی دعوت می‌کنیم که از اهداف نظامی و حیاتی دور شوند. 

الدمام، مرکز منطقه الشرقیه (در شرق عربستان سعودی) در ساحل خلیج فارس است. این شهر، از مهم‌ترین شهرهای منطقه الشرقیه است که بندرش از مهم‌ترین بنادر عربستان در غرب خلیج فارس به شمار می‌رود.

سخنگوی ارتش یمن تأکید کرد این حمله، در پاسخ به حملات و جنایات سعودی و استمرار جنگ عربستان و تداوم ریختن خون مردم یمن انجام شد. 

پیش از این حمله نیز، صبح امروز پنجشنبه، پایگاه نظامی الجلاء در عدن هدف حمله موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن قرار گرفته بود. به گفته یمنی‌ها، قرار بود نیروهای مستقر در این پایگاه بعد از مراسم رژه، مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در استان ضالع را هدف حمله قرار دهند.

این عملیات با پهپاد قاصف-k2 و یک موشک بالستیک میان‌بُرد که هنوز از آن رونمایی نشده، انجام شده است. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه این عملیات به کشته و زخمی شدن دهها فرد مسلح از جمله چندین فرمانده و ایجاد حالت دستپاچکی در میان نیروهای ائتلاف انجامید، خبر داد که شمار کشته‌های این ائتلاف تاکنون به چهل نظامی و شبه‌نظامی رسیده است. 

طبق این گزارش، «منیر الیافعی» از جمله فرماندهانی است که در این حمله کشته شده است. او فرمانده تیپ اول نیروهای موسوم به «کمربند امنیتی» است که امارات از آن پشتیبانی می‌کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 10 مرداد 1398 - 15:59:8

پربازدیدها