ورود بیش از 67 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی

دو شنبه 7 مرداد 1398 - 13:8:7
ورود بیش از 67 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی

تهران- الکوثر: رئیس سازمان حج و زیارت از ورود 67 هزارو 360 زائر ایرانی معادل 76 درصد کل زائران و عوامل اجرایی حج تمتع امسال به سرزمین وحی خبر داد و گفت: این زائران از طریق 272 پرواز از ابتدای طرح اعزام تاکنون به فرودگاه های جده و مدینه منتقل شده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، علی رضا رشیدیان افزود: در مجموع پروازهای انجام شده 59.3 درصد بدون تاخیر انجام شده اما به دلیل مشکل در انجام یکی دو پرواز ، متوسط تاخیر به حدود 22.9 دقیقه رسیده است که وضعیت نسبتا خوبی در عملکرد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی برای انجام به موقع پروازها و ایمنی بالای آن حاکم است.

وی اظهارداشت: در مجموع از کل جمعیت زائر ورودی به عربستان هم اکنون 89 درصد معادل 56 هزار و 872 نفردر قالب400 کاروان در مکه استقرار یافته اند و مابقی درمدینه اسکان دارند.
رشیدیان همچنین با اشاره به اینکه تا کنون روادید 97 درصد زائران و عوامل اجرایی صادر شده است، گفت: تا کنون 86 هزار و 624 نفر از زائران و عوامل اجرایی ویزاهای خود را دریافت کرده اند که از این تعداد 84 هزار و 99 مورد ویزای زائرین و 2 هزار و 525 مورد هم ویزاهای عوامل اجرایی است که صادر و تحویل شده است.
وی در بحث تغذیه و تدارک غذای مناسب برای زائران هم گفت: هم اینک به طور متوسط روزانه 136 هزار و 277 پرس غذا در دو وعده ناهار و شام در شهرهای مکه و مدینه توسط آشپزخانه های مجهزی که تدارک  دیده شده طبخ می شود.
به گفته وی، از این میزان 119 هزار و 86 پرس غذا در دو وعده ناهار و شام در مکه و 17 هزارو 191 پرس در مدینه پخت و توزیع می شود.
وی تصریح کرد: این آشپزخانه ها بسیار مدرن و مجهز با نیروهای متخصص فعالیت می کنند و بخشی از مواد غذایی مورد نیاز آنها از ایران به کشور میزبان منتقل شده است.
وی توضیح داد: همچنین طی این مدت بالغ بر 303 هزار قرص نان توسط نانوایی های مستقر شده در این دو شهر پخت و توزیع گردیده است.
رشیدیان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به خدمات پزشکی ارائه شده به زائران هم گفت: از ابتدای حضور زائران تا پایان روز گذشته در مجموع در مطب ها 33 هزار و 669 نفر ویزیت شده اند که از این میزان 3 هزار و 30 نفر معاینه و ویزیت تخصصی شده اند.
رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه مجموع افراد بستری شده از ابتدای حضور زائران تا کنون در بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت را 341 نفر عنوان و ذکر کرد: همچنین 133 نفر از زائران ما بر اساس تفاهمی که صورت گرفته طی این مدت در بیمارستان سعودی بستری شده اند.
به گفته وی ، آمار زائرانی که هم اکنون در بیمارستان مرکز پزشکی حج بستری هستند را 23 نفر و در بیمارستان سعودی 12 نفر عنوان و ذکر کرد: سایر زائران ما در شرایط مناسبی به سر می برند ضمن آنکه کنترل گروه های دارای ریسک بالا هم دائم انجام می شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 7 مرداد 1398 - 12:57:19