استقبال حماس از موضع محمود عباس در قبال رژیم صهیونیستی

جمعه 4 مرداد 1398 - 13:39:1
استقبال حماس از موضع محمود عباس در قبال رژیم صهیونیستی

بیروت- الکوثر: جنبش حماس در بیانیه‌ای تصمیم «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای توقف همکاری‌ با رژیم صهیونیستی را ستود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جنبش حماس امروز جمعه در بیانیه‌ای اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین به توقف تمامی همکاری‌ها با رژیم صهیونیستی را «گامی در جهت صحیح» توصیف کرد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است تصمیم «محمود عباس» متناسب با شرایط دشواری است که فلسطین در آن به سر می‌برد و یک گام مهم در جهت تصحیح مسیر اشتباه گذشته است.

حماس در این بیانیه از جنبش فتح برای تشکیل دولت وحدت ملی و آزادی زندانیان سیاسی و همینطور پی‌ریزی استراتژی مشترک در راستای حمایت از آرمان فلسطین دعوت و تأکید کرد که مردم فلسطین از اقدامات عملی فوری که منجر به این همکاری شود، استقبال می‌کنند.

عباس شامگاه پنجشنبه طی سخنرانی خود در رام‌الله در واکنش به تخریب بی سابقه 100 واحد مسکونی فلسطینیان در نزدیکی بیت‌المقدس گفت شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تصمیم به توقف همه همکاری‌های خود با رژیم صهیونیستی گرفته و برای اجرای آن مکانیزم‌هایی وضع کرده است. 

او گفت: «ما هرگز به دیکته‌ها و تحمیل مسائل با توسل به زور، به ویژه در قدس تن نخواهیم داد و همه اقداماتی که حکومت اشغالگر در قدس انجام می‌دهد، غیر قانونی و باطل است».

رژیم صهیونیستی این هفته 100 واحد مسکونی فلسطینیان را در منطقه «صور باهر» قدس به بهانه اینکه مالکان آن‌ها جواز ساخت نداشتند، تخریب کرد. 



برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 4 مرداد 1398 - 13:16:48