هشدار به آمریکا درباره تحریم سران بسیج مردمی عراق

پنج شنبه 3 مرداد 1398 - 12:29:28
هشدار به آمریکا درباره تحریم سران بسیج مردمی عراق

بغداد - الکوثر : فراکسیون پارلمانی «بدر» عراق اعلام کرد، اگر آمریکا تحریم‌هایی علیه فرماندهان الحشد الشعبی اعمال کند، با پاسخ سخت پارلمان و ملت عراق روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن الکعبی» رئیس فراکسیون پارلمانی «بدر» در گفتگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت : در صورت اعمال تحریم از سوی آمریکا، وزارت خارجه ،فرمانده کل نیروهای مسلح و پارلمان عراق با قدرت در برابر این اقدام آمریکایی‌ها ایستادگی و در دادگاه‌های بین‌المللی علیه خزانه‌داری آمریکا شکایت خواهند کرد. 

«عدی عواد» نماینده فراکسیون پارلمانی «صادقون» وابسته به جنبش «عصائب اهل الحق»  نیز تأکید کرد : اقدام آمریکا به تحریم شخصیت‌های عراقی، مداخله آشکار در امور داخلی عراق است.  

وزارت خزانه‌داری آمریکا  ماه گذشته (ژوئن) چهار نفر از سیاستمداران عراقی را در لیست تحریم قرار داد که دو نفر از آنان از سران الحشد الشعبی هستند. 

تحریم‌های آمریکا در حالی علیه سازمان الحشد الشعبی اعمال می‌شود که این سازمان طی بخشنامه‌های دولت‌های عراق بخشی از نیروهای مسلح این کشور به شمار می‌رود. به اذعان همه مسئولان عراقی، الحشدالشعبی نقش تعیین کننده ای در نابودی داعش در عراق و منطقه داشته است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 3 مرداد 1398 - 12:27:32