آیا عربستان سر عقل آمده است؟

شنبه 29 تیر 1398 - 11:6:44
آیا عربستان سر عقل آمده است؟

بیروت- الکوثر: تغییر لحن مشهود مقامات سعودی در قبال بحران یمن این گمان را تقویت کرده است که مقامات سعودی نیز پس از مقامات اماراتی، غیرممکن بودن پیروزی نظامی در جنگ یمن را درک کرده اند و به دنبال راهی برای پایان آبرومندانه این جنگ هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در همین راستا «عبدالله المعلمی» نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل پس از جلسه شورای امنیت برای بررسی بحران یمن تصریح کرد: هم اکنون وقت آن رسیده است که بحران یمن پایان یابد.

المعلمی افزود: حوثی ها (انصارالله) باید قطعنامه 2216 شورای امنیت را بپذیرند.

نماینده عربستان در سازمان ملل در ادامه مدعی شد که عربستان خواستار جنگ با ایران چه در یمن و چه در خارج از این کشور نیست.

وی در عین حال مدعی شد عربستان بیشترین کمک مالی را به مردم یمن می کند و در سال 2019 بیش از 400 میلیون دلار به مردم یمن کمک مالی کرده است.

نماینده ریاض در سازمان ملل در حالی این اظهارات را بین می کند که از چهار سال پیش تاکنون عربستان ائتلافی را رهبری می کند که با حمله به زیرساخت های یمن و مناطق مسکونی، خون هزاران کودک و زن بیگناه را ریخته است، اما به رغم آنکه مردم یمن در سخت ترین شرایط به سر می برند، همچنان در مقابل تجاوز عربستان و همپیمانانش ایستادگی می کنند.

ریاض و همپیمانانش با گذشت چهار سال و صرف میلیاردها دلار، در به زانو درآوردن ملت یمن ناکام مانده و در باتلاق جنگ یمن گیر افتاده اند و هم اکنون به دنبال راهی برای برون رفت از این باتلاق هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 29 تیر 1398 - 9:59:49