ایرج مسجدی: خروج آمریکا از برجام در نهایت به ضررش تمام خواهد شد

چهار شنبه 26 تیر 1398 - 14:52:42
ایرج مسجدی: خروج آمریکا از برجام در نهایت به ضررش تمام خواهد شد

تهران- الکوثر: ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت ما کاملا اطمینان داریم خروج آمریکا از برجام، به ضررش تمام خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سفیر ایران در عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره درباره احتمال به وجود آمدن بحران در منطقه گفت: اگر بحرانی رخ دهد بدون تردید منطقه را درگیر خود خواهد کرد. مگر می شود جمهوری اسلامی در این جنگ آسیب ببیند و دیگران از آن آسیب نبینند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد عامل آن آمریکاست. اگر آمریکاییها نمی خواهند ضرری به هیچ طرفی برسد باید زورگویی و منطق زور را کنار بگذارند. آمریکا بحران در منطقه را آغاز کرده است و همچنان به آن ادامه می دهد و تا امروز جمهوری اسلامی خویشتن داری کرده است اما خویشتن داری جمهوری اسلامی حد و اندازه ای دارد و اگر آمریکاییها بخواهند به آن ادامه دهند عکس العمل جمهوری اسلامی جدی تر خواهد شد. 

سفیر ایران در عراق افزود: روش درست برای حل بحران کنونی این است که آمریکاییها به توافق هسته ای بازگردند و محاصره را رها کنند و فشار بر جمهوری اسلامی ایران و این جنگ اقتصادی را رها کنند و به توافق هسته ای بازگردند. این راه درست حل بحران موجود بین ما و آمریکا است. این مسئله می تواند رخ دهد و زمانی رخ خواهد داد که آمریکایی ها زبان زور و زبان زورگویی و تهدید را کنار بگذارند.

وی افزود جمهوری اسلامی ایران اهل منطق و مذاکره است. اگر اهل منطق و مذاکره نبود مذاکره نمی کرد. ایران در توافق هسته ای برای دنیا اعتماد سازی کرد و توافق به طور کامل انجام شد اما رئیس جمهور آمریکا آن را برهم زد. جمهوری اسلامی تسلیم منطق زور نخواهد شد چه از طرف آمریکا باشد یا از هر طرف دیگری.

سفیر ایران در عراق گفت: روش درست برای حل بحران کنونی این است که آمریکاییها به توافق هسته ای بازگردند و محاصره را رها کنند و فشار بر جمهوری اسلامی ایران و این جنگ اقتصادی را رها کنند و به توافق هسته ای بازگردند.

مسجدی درباره بدعهدی های اروپایی ها در برجام و تعیین ضرب الاجل برای اروپایی ها از سوی ایران گفت اگر اروپا متعهد باشد و به تعهدات خود عمل کند ، نه در حرف بلکه در عمل ، جمهوری اسلامی از این مسئله استقبال می کند. بنابراین مهلتی که ما مشخص کردیم به عنوان پیامی برای اروپاییها و آمریکاییها و همه است مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی نمی تواند بیش از این صبر کند. جمهوری اسلامی حق خود می داند که از حقوق خود دفاع کند همانطور که از دیگران انتظار دارد به تعهدات خود عمل کنند.

سفیر ایران در بغداد گفت مواضع جمهوری اسلامی در مورد یمن ، سوریه ، بحرین و عراق بسیار روشن و آشکار است. جمهوری اسلامی ، هیچ موضع پنهانی ندارد. ما از حقوق ملت یمن دفاع می کنیم. ما از حقوق ملت و دولت سوریه دفاع می کنیم. ما در مقابل داعش از عراق حمایت جدی انجام دادیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 26 تیر 1398 - 14:38:37