هنر آشپزی ایرانی در مدینه منوره +عکس

چهار شنبه 26 تیر 1398 - 10:36:1
هنر آشپزی ایرانی در مدینه منوره +عکس

تهران- الکوثر: نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با اشاره به اینکه برنامه غذایی حجاج کشورمان تنوع خوبی دارد، گفت: با تلاش شبانه روزی و هنر آشپزهای ایرانی غذای با کیفیت برای زائرین ایرانی طبخ و توزیع می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب که سه شنبه 25 تیرماه در حاشیه بازدید از آشپزخانه های زین و دخیل در مدینه منوره با خبرنگاران سخن می گفت، افزود: گروههای مختلفی در تلاش هستند تا زائرین خانه خدا زیارت و اعمال حج شان را به خوبی انجام دهند که یکی از آنها نیروهای فعال درآشپزخانه ها هستند.
سرپرست حجاج ایرانی همچنین از تلاش لایه های پنهانی که برای اسکان، حمل و نقل و آماده سازی غذای زائرین تلاش می کنند، تقدیر کرد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در هر وعده غذایی حدود ده هزار پرس غذا در دو آشپزخانه زین و دخیل طبخ می شود، اظهار داشت: شبکه توزیع، غذای طبخ شده را با رعایت مسایل بهداشتی به هتل ها منتقل می کند تا زائرین از آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: عزیزان در این آشپزخانه ها  به صورت تقریبا شبانه روزی و بی ادعا تلاش می کنند برای اینکه غذا را با کیفیت عالی در اختیار زائرین قرار بدهند و ما وظیفه داریم از آنها تشکر و تقدیر کنیم وبرای عرض خسته نباشید خدمت شان برسیم.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با بیان اینکه طبخ و توزیع غذا با دقت تمام، رعایت نظافت و نکات بهداشتی انجام می شود، افزود: آشپزهای ایرانی با مواد غذایی خیلی عالی که در اختیار آنها قرار گرفته و با ابتکار وهنر خود، غذایی با کیفیت و سازگار با ذائقه زائران را تهیه می کنند.
وی اضافه کرد: در بازدیدهای روزانه از هتل ها، عموم زائران از طبخ و نوع غذا راضی هستند که ذخیره خوبی برای همه خدمتگزاران خواهد بود.
وی با بیان اینکه آشپزخانه ها مطابق با نیاز زائرین ایرانی در مدینه و مکه فعال شده است، گفت: تجهیزات وامکانات این آشپزخانه ها با توجه به نیازهای طبخ غذا برای ایرانی ها سال به سال مدرن تر شده است و ما از نزدیک مشاهده کردیم که کیفیت مواد غذایی مورد استفاده و طبخ شده بسیارخوب و رعایت بهداشت و نظافت هم به خوبی انجام شده است.
وی در پایان گفت: برخی از مواد غذایی، با کیفیت بسیار خوب از کشورهایی تهیه شده است که تولیداتشان متناسب با برنامه غذایی ما بوده است.
آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز که در این بازدید سرپرست حجاج ایرانی را همراهی می کرد؛ با بیان اینکه مناسک حج یک مناسک در حرکت است و زائران باید انرژی زیادی برای انجام اعمالشان مصرف کنند، تصریح کرد: همه دست اندرکاران حوزه تغذیه تلاش می کنند تا غذای سالم ، با کیفیت و بهداشتی برای ضیوف الرحمان تهیه و توزیع شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

                                                           


چهار شنبه 26 تیر 1398 - 10:35:55

عکسهای بیشتر :