جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: دولت نیجریه باید موجبات آزادی شیخ زکزاکی را فراهم کند

دو شنبه 24 تیر 1398 - 14:22:27
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: دولت نیجریه باید موجبات آزادی شیخ زکزاکی را فراهم کند

تهران- الکوثر: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای با اعتراض به رفتار ظالمانه دولت نیجریه با‏ شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی این کشور تاکید کرد: دولت نیجریه باید موجبات آزادی شیخ زکزاکی را فراهم کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز دوشنبه در این بیانیه با ابراز نگرانی از وخامت حال شیخ ابراهیم زکزاکی در زندان اعلام کرد: دولت نیجریه مسئول حفظ جان شیخ زکزاکی است و باید علاوه بر پاسخگویی وقایع و اقدام های غیرانسانی خود، هر چه سریع‌تر موجبات آزادی و درمان رهبر جنبش اسلامی نیجریه را نیز فراهم کند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با انتقاد از سکوت جامعه بین المللی در قبال وخامت حال شیخ ابراهیم زکزاکی خاطرنشان کرد: دولت و نظامیان نیجریه با حمایت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود چنین جنایاتی را انجام می دهند.

شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش 13 دسامبر 2015 در حمله نظامیان نیجریه به حسینیه ای در شهر "زاریا" Zaria بازداشت شدند.

زکزاکی و همسرش در این حمله زخمی و دو نفر از فرزندان و صدها نفر از پیروانش نیز شهید شدند.

دادگاه عالی نیجریه دسامبر 2016 حکم آزادی فوری شیخ ابراهیم زکزاکی را صادر کرد، اما ارتش این کشور از اجرای حکم امتناع کرد.

منابع نزدیک به خانواده رهبر جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرده اند، وضع جسمانی شیخ وخیم است و احتمال می رود او را مسموم کرده باشند.

شیخ زکزاکی اکنون بدون امکان دسترسی به پزشک و درمان‌های پزشکی و بدون راه ارتباطی به همراه همسر بیمارش، همچنان در حبس است.


دو شنبه 24 تیر 1398 - 10:39:37