آموزش عناصر «شورای انتقالی» جنوب یمن توسط امارات

شنبه 22 تیر 1398 - 18:49:40
آموزش عناصر «شورای انتقالی» جنوب یمن توسط امارات

تهران- الکوثر: نظامیان اماراتی مستقر در یمن صدها نفر از عناصر وابسته به «شورای انتقالی» جنوب یمن را برای آموزش نظامی به خارج از این کشور منتقل کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  امارات که اخیرا در حال خارج کردن بخشی از نیروهای خود از یمن است، قصد دارد عناصر وابسته به «شورای انتقالی» جنوب یمن را آموزش نظامی دهد.

یک مسئول اماراتی دوشنبه گذشته گفته بود که «ابوظبی قصد دارد راهبرد خود در یمن را از جنگ به صلح تغییر دهد» و از این رو نیروهای اماراتی بنا بر دلایل راهبردی از  الحدیده و دیگر مناطق یمن خارج می‌شوند .

 شبکه الجزیره امروز (شنبه) به نقل از منابع آگاه در یمن گزارش داد که نظامیان اماراتی صدها نفر از عناصر شورای انتقالی را به خارج از یمن منتقل کرده‌اند تا به آنها آموزش دهند.

یک مقام اماراتی دوشنبه گذشته به خبرگزاری فرانسه گفته بود که تعداد نیروهای خود را در برخی از مناطق یمن که در طول چهار سال گذشته پایگاه‌های بزرگی در آن‌ها دایر کرده، کاهش می‌دهد.

از سوی دیگر منابع غیر رسمی اعلام کردند که امارات نیروهای خود را از شرق و غرب یمن عقب‌ کشیده و برخی را خارج و برخی را در جنوب یمن مستقر کرده است.

در این رابطه، روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی در یادداشتی با عنوان «عقب نشینی امارات از یمن، صلح یا اعتراف به شکست؟»، نوشت، عقب‌نشینی امارات از جنگ یمن نشانه بالا گرفتن اختلاف‌های ریاض و ابوظبی بر سر مدیریت پرونده یمن و شکاف‌ در صفوف ائتلاف عربی در میدان نبرد است.

شورای انتقالی جنوب یمن را «عیدروس الزبیدی» استاندار سابق عدن پس از برکناری از سمتش در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ تاسیس کرده بود.

حدود دو سال پیش عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن الزبیدی استاندار عدن را از سمتش برکنار کرد و وی نیز با هماهنگی امارات اقدام به تشکیل شورای انتقالی جنوب یمن کرد./فارس


شنبه 22 تیر 1398 - 17:28:5