میشل عون به تحریم نمایندگان پارلمان لبنان واکنش نشان داد

پنج شنبه 20 تیر 1398 - 8:26:50
میشل عون به تحریم نمایندگان پارلمان لبنان واکنش نشان داد

تهران- الکوثر: رئیس جمهوری لبنان با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه نمایندگان حزب‌الله در پارلمان لبنان « بی‌احترامی» به این کشور است، از واشنگتن خواست از این تصمیم خود صرف‌نظر کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «میشل عون» روز چهارشنبه (۱۹ تیر) گفت تحریم‌های آمریکا علیه نمایندگان پارلمان لبنان با مواضع سابق آمریکا در تضاد است؛ مواضعی که پایبندی لبنان و بانک‌های این کشور به قوانین مبارزه با پول شویی و ممانعت از تامین مالی تروریسم را تأیید می‌کند.

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه (۱۸ تیر) در راستای ادامه فشارهای خود علیه مقاومت در لبنان و منطقه، دو نماینده حزب الله در پارلمان لبنان و یک شخصیت اجرایی حزب‌الله را به بهانه حمایت از تروریسم به لیست تحریم‌های خود افزود.

میشل عون با ابراز تأسف از این اقدام آمریکا گفت: «لبنان از این اقدامات و حمله به دو نماینده منتخب [پارلمان لبنان] ابراز تأسف می‌کند و به زودی مسئله را از مقام‌های آمریکایی مربوطه پیگیری خواهد کرد». 

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز در بیانیه ای با اشاره به تحریم های آمریکا علیه «محمد رعد» یکی از اعضای فراکسیون مقاومت،«محمد فنیش» و «امین شری» از دیگر مسئولان ارشد حزب الله در پارلمان لبنان گفت:این تحریم‌ها را تجاوز و تعدی به پارلمان و کل لبنان می‌دانیم از همین رو از طرف اعضای مجلس نمایندگان لبنان, این سوال را مطرح می کنم که آیا "دموکراسی" آمریکایی به این حد رسیده است که اقدامات تجاوزکارانه ای را علیه دموکراسی ها در جهان تحمیل می کند.
نبیه بری سپس خطاب به اتحادیه پارلمان‌های بین المللی تاکید کرد: این اتحادیه باید موضعی جدی در قبال این رفتار غیرمنطقی و غیر عقلانی اتخاذ کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 20 تیر 1398 - 8:22:29