اذعان روزنامه اسپانیایی به توان بالای نظامی ایران

سه شنبه 18 تیر 1398 - 10:46:1
اذعان روزنامه اسپانیایی به توان بالای نظامی ایران

تهران- الکوثر: روزنامه «ال موندو» چاپ اسپانیا با انتشار گزارشی به قلم پابلو پاردو، جزییات بیشتری از پهپاد سرنگون شده آمریکایی ، منتشر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روزنامه ال موندو با اشاره به فناوری های پیشرفته به کار رفته در این هواپیمای بدون سرنشین ساخت آمریکا ، نوشته است : برای سرنگون کردن پهپاد RQ-4B نیاز به توان بالای فنی و نظامی است.
ال موندو همچنین افزوده است : پهپاد مذکور توانایی پرواز بدون توقف ۳۳ ساعته را داشته و از یک سامانه نیمه خودکار بر پایه فناوری هوش مصنوعی برخوردار است. بر این اساس، این سامانه پیشرفته به پهپاد آمریکایی اجازه می دهد در شرایط خاص بدون دخالت انسان تغییر مسیر دهد و اقداماتی که خود تشخیص دهد را عملیاتی نماید.
به نوشته این روزنامه، تغییر سرعت بسیار ناگهانی و یا دور زدن های بسیار سریع با زاویه تقریبا بسته از جمله دیگر ویژگی های این پرنده آمریکایی است که سرعت بالای آنها خارج از آستانه تحمل یک خلبان (که فرضا سوار بر این پهپاد باشد) توصیف شده است.
روزنامه اسپانیایی با استناد به اظهارات منابع نظامی و تحقیقاتی تاکید کرده است این پهپاد نه یک پهپاد عادی، بلکه یک سلاح سری واشنگتن می باشد که قیمت آن ۲۲۳ میلیون دلار است و سرنگون کردن آن از سوی ایران نمی تواند یک کار سهل و ساده تلقی شود.
ال موندو در پایان نوشته است : اهمیت این پهپاد و فناوری به کار رفته در آن برای آمریکا آنچنان بالاست که سقوط یکی از مدل های آن در ماه ژوئن سال گذشته میلادی در نزدیکی سواحل اسپانیا تا ماه سپتامبر همان سال مخفی نگه داشته شده بود و واشنگتن ماه های زیادی را با استفاده از چندین فروند کشتی و هواپیما صرف جستجوی قطعات آن نموده بود.


سه شنبه 18 تیر 1398 - 10:35:15