آیا الگوی غرب برای خانواده موفق بوده است ؟

یک شنبه 16 تیر 1398 - 12:30:46

تهران - ویژه الکوثر : پژوهشگر برجسته علوم اسلامی در شبکه الکوثر دلایل و نشانه های شکست الگوی غربی خانواده را بیان کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ محمد علی میرزایی در برنامه «الوجه الآخر» گفت:« طرح خانواده در غرب ناکام بوده و شکست سختی را متحمل شده است. زمانی که به غرب نگاه می کنیم و می بینیم که بیش از 40 درصد نوزادانی که در برخی از کشورهای غربی متولد می شوند نامشروع هستند و در خارج از چارچوب خانواده به دنیا آمده اند متوجه می شویم که الگوی خانواده در غرب نادرست بوده و این طرح با استانداردهای ما و حتی با استانداردهای خودشان شکست خورده است.»  

رئیس مرکز توسعه اندیشه اسلامی «الحضاره» افزود :« امروز هیچ اندیشمند غربی را پیدا نمی کنید که بگوید فروپاشی خانواده می تواند الگوی مناسبی برای خانواده باشد. بنابراین الگوی خانواده در غرب الگوی مناسبی نبوده است و آنها در این زمینه شکست خورده اند همانند مسئله محیط زیست که آنها به شکست در این زمینه اذعان کرده اند.» 

این محقق علوم اسلامی اضافه کرد :« امروز مسئولان امور خانواده در غرب تلاش می کنند مشکل در این بخش را شناسایی و راه حلی برای آن پیدا کنند. ما باید بدانیم که امروز خانواده ها در عصر اینترنت و تکنولوژی با بحرانی واقعی با رسانه ها مواجهند. اینکه پدران و مادران چه میزان می توانند دسترسی فرزندانشان را به اینترنت کنترل کنند و روابط جدید و مناسبی برای آنها تعریف کنند ، از مسائل بسیار مهم برای خوشبختی و سعادتمندی یک خانواده است.» 

وی تاکید کرد :« با تمام این مسائل می توانیم با قاطعیت بگوییم که الگوی خانواده در اسلام با وجود این شرایط بسیار دشوار اگر آن را به درستی بفهمیم و اجرا کنیم ، والاترین و بهترین الگو برای خانواده است.»  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 16 تیر 1398 - 12:18:41