بشار جعفری: سازمان ملل در جلوگیری از جنایت های آمریکا در منطقه ناتوان بوده است

جمعه 7 تیر 1398 - 13:35:10
 بشار جعفری: سازمان ملل در جلوگیری از جنایت های آمریکا در منطقه ناتوان بوده است

تهران- الکوثر: نماینده سوریه در سازمان ملل تأکید کرد سازمان ملل در جلوگیری از ارتکاب جنایت های ائتلاف آمریکایی در سوریه و همچنین حمایت از مردم سوریه, عراق و فلسطین ناتوان بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بشار جعفری پنج شنبه شب در سخنانی در مجمع عمومی این سازمان گفت: همه کسانی که در این سالن حضور دارند می دانند که ما در حال حاضر در جهانی ایده آل زندگی نمی کنیم و همچنین همگان می دانند که سازمان ملل در مرحله ای مهم و البته دشوار در مسیر کاری و حیطه وظایف خود به سر می برد.
وی افزود: فاجعه بزرگ زمانی رخ می دهد که همان کشورهایی که جنگنده ها و ناوهای جنگی خود را به لیبی, عراق, سوریه و سایر کشورها فرستادند تصمیم به تکرار جنایت های جنگی مشابه گرفته اند. ما از نمایندگان این کشورها می پرسیم چه منطقی ما را وا می دارد تا بهانه های شما را برای تجاوز به دیگر کشورها قبول کنیم؟ کشور جمهوری عربی سوریه همچنان به پایبندی خود به منشور سازمان ملل مصمم است و به عنوان یکی از اعضای موسس این سازمان, تسلیم ارعاب و هراس افکنی ها نمی شود هر چند در این زمینه متحمل هزینه شود.
بشار جعفری در ادامه تأکید کرد: ما همگان را فرا می خوانیم این مسئله را بپذیرند که سازمان ملل از اتخاذ تدابیر مسئولانه برای حمایت از دو ملت سوریه و فلسطین در مقابل اشغالگری های اسرائیل و حامیان آن ناتوان بوده است. ما باید بپذیریم که سازمان ملل از راه اندازی ساز و کار هشدار سریع برای حمایت از مردم سوریه و عراق در مقابل تروریسم داعش, القاعده و جبهه النصره و سایر سازمان های تروریستی ناتوان بوده است. ما باید بپذیریم سازمان ملل از در پیش گرفتن اقدامات مسئولانه برای مقابله با جنایت های ائتلاف بین المللی غیر قانونی به سرکردگی آمریکا علیه مردم سوریه و حمایت از آنها ناتوان بوده است. طبق گزارش های سازمان ملل این جنایت ها که به بهانه مبارزه با تروریسم صورت گرفته است به نابودی شهر الرقه و کشتار هزاران غیر نظامی, نابودی زیر ساخت ها, پل ها, نیروگاه ها و منابع آب این شهر منجر شده است.


جمعه 7 تیر 1398 - 10:20:40