خدمت به حرمین شریفین با پنهان کردن مسجدالحرام بین هتل های عظیم!

یک شنبه 2 تیر 1398 - 12:57:55

تهران- ویژه الکوثر: استاد برجسته حوزه علمیه با متهم کردن حکام سعودی به نفاق گفت رژیم سعودی از مقدسات و القاب دهان پر کن به عنوان پوششی برای ادامه دادن به حکومت ننگین خود بهره برداری می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، استاد محمد علی میرزایی در برنامه چالشی «الوجه الآخر» شبکه جهانی الکوثر با اشاره به بیانیه موسوم به «سند مکه» که به اصطلاح علمای اسلامی در پایان نشست خود در مکه منتشر کردند گفت: مشکل امروز ما نفاق و دو رویی است، نفاق کسانی که نشست مکه را برگزار کردند و نفاق کسانی که در این نشست حضور یافتند و کار به جایی رسیده است که یک فاسق و قاتل کودکان مسلمان می خواهد محور هدایت امت اسلامی باشد و کسی که مسلمانان را تکفیر می کند، از تسامح سخن می گوید.

بنیانگذار مرکز توسعه اندیشه اسلامی «الحضاره» گفت: اسلام برای آئین ها و برای افراد و برای ظاهر اشخاص و لباس و عمامه و چیزهای شبیه به آن قداست قائل نیست بلکه برای اخلاق ارزش قائل می شود.

دکتر میرزایی افزود: کسی که ویران می کند و سوء استفاده می کند، چیزی بهتر از القاب مقدس برای پنهان شدن در پشت آن پیدا نمی کند. این چیز تازه ای نیست زیرا از صدر اسلام تاکنون حاکمان ظالم و طغیانگری در جهان وجود داشته اند که پشت القاب و عناوین مقدس پنهان شده اند. به عنوان مثال معاویه بن ابوسفیان از پیامبر اسلام (ص) سخن می گفت و به پیامبری او شهادت می داد. پلیدترین حاکمان تاریخ اسلام، شماری از فقها و مبلغان و وعاظ درباری را به خدمت می گرفتند تا از آنان کسب مشروعیت کنند. این نفاق است.

شیخ محمدعلی میرزایی با اشاره به لقب «خادم حرمین شریفین» که حکام سعودی برای خود به کار می برند گفت: حرمین شریفین نیاز به خدمت امثال شماها ندارد بلکه شما باید به امت اسلامی خدمت کنید نه این که هتل های عظیمی در اطراف این مکان مقدس بسازید به طوری که مسجدالحرم دیگر دیده نشود در حالی که این مسجد مقدس قبلا از کیلومترها دورتر قابل رؤیت بود.

دکتر میرزایی افزود: لقب خادم حرمین شریفین صرفا یک لقب دهان پر کن است.

شایان ذکر است عربستان سعودی اواخر ماه مه امسال کنفرانسی بین‌المللی تحت عنوان «ارزش‌های اعتدال‌گرایی و میانه‌روی» با حضور 1200 تن از علمای اسلامی در شهر مکه برگزار کرد و در پایان، بیانیه‌ای برای دعوت به تسامح و اعتدال‌گرایی صادر شد در حالی که عربستان به عنوان حامی اصلی تروریست های تکفیری در جهان شناخته می شود که عامل قتل و آوارگی میلیون ها مسلمان هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 2 تیر 1398 - 12:40:19