نگرانی پیامبر اسلام(ص) از آینده امتش به چه علت بود؟

چهار شنبه 7 آبان 1399 - 19:28:26

تهران- الکوثر: پژوهشگر ارشد علوم اسلامی گفت بیشترین نگرانی پیامبر اسلام (ص) درباره امتش، ناشی از رفتار علمایی است که تملق حاکمان را می گویند و در برابر منکرات سکوت می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: پیامبر اسلام (ص) فرموده است امت من تا زمانی در سایه خداوند عز و جل مصون هستند که علمای امت تملق حاکمان را نگویند. منظور از تملق گفتن در اینجا سکوت کردن در برابر منکرات حاکمان است. به گفته پیامیر، زمانی که قرآن خوانان که همان علما هستند چاپلوسی حاکمان را می کنند نتیجه آن برای امت اسلامی نتیجه خوبی نخواهد بود.

این استاد برجسته حوزه افزود: احادیث بسیاری وجود دارد که پیامبر اسلام در آنها درباره «علمای بد» هشدار داده است، علمایی که وابسته به حاکمیت هستند و از حاکمیت هراس دارند. به همین علت است که می گویند اگر عالم فاسد شود، جهان را فساد فرا می گیرد.

شیخ اسد قصیر گفت: پیامبر اسلام بارها و بارها به امت خود درباره لغزش علما و فساد آنها هشدار داده است زیار صدور یک فتوا – مثل فتوای جنگ - از سوی این قبیل علما ممکن است کل امت را نابود کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 24 خرداد 1398 - 11:44:53

پربازدیدها