دیدگاه اندیشمند اسلامی لبنانی درباره نماد «دجال»

سه شنبه 21 خرداد 1398 - 13:16:54

تهران- ویژه الکوثر: اندیشمند اهل تسنن لبنانی درباره شخصیت «دجال» که در حدیث پیامبر اسلام (ص) درباره آخرالزمان به آن اشاره شده است توضیح داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ محمد الزعبی در برنامه چالشی «الوجه الآخر» که در ماه مبارک رمضان از شبکه جهانی الکوثر پخش شد، درباره «دجال» گفت: پیامبر اسلام (ص) در حدیثی از شخصیتی به نام «دجال» (در آخرالزمان) سخن گفته است که فقط یک چشم دارد. در واقع «دجال» یک نماد است و به کسی اشاره دارد که با چشم تعصب و کینه ورزی به کسی که با او اختلاف نظر دارد نگاه می کند. این همان نگاه دجال است که پیامبر اسلام (ص) از آن سخن می گوید.

امام جماعت و خطیب مسجد جامع خلفاء راشدین در طرابلس لبنان افزود: ما نیاز داریم مسائل را به شکلی دیگر غیر از آنچه که به آن خو گرفته ایم ببینیم تا به تمام حقیقت و واقعیت آن مسئله پی ببریم.

رئیس دفتر تبلیغات جنبش توحید اسلامی لبنان افزود: اسلام ترس و هراسی ندارد و می گوید هر چقدر می خواهی بپرس و درباره هر چه می خواهی تحقیق کن و به دنبال هر چه می خواهی باش. شاید گاهی حقیقت تلخ و دردآور باشد اما جرات چشیدن این درد و این تلخی موجب می شود انسان اطمینان حاصل کند و به یقین برسد. برنامه «الوجه الآخر» برنامه خوب و جسورانه به معنای مثبت آن است چرا که بدون هیچ ترس و هراسی به دنبال حقیقت است و آن را فدای هیچ رویکرد و دیدگاهی نمی کند و این برنامه الگویی برای جستجوی حقیقت به صورت روشن و شفاف است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 21 خرداد 1398 - 13:16:46