امام خمینی (ره) در کنار طرح سیاسی ، دو طرح اساسی دیگر را نیز دنبال می کرد

دو شنبه 20 خرداد 1398 - 12:2:46

تهران - ویژه الکوثر : شیخ اسد محمد قصیر استاد و پژوهشگر برجسته علوم اسلامی در شبکه الکوثر از طرحهای جامع و تمدن ساز امام خمینی (ره) سخن گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ اسد محمد قصیر استاد مطالعات عالی حوزه علمیه در برنامه «الوجه الاخر» شبکه جهانی الکوثر درباره جایگاه اهل بیت پیامبر(ص) گفت :« امام خمینی رحمه الله علیه طرح جامعی را آغاز کرد که دارای سه بعد است. آنچه ما در آن زندگی می کنیم طرح سیاسی امام خمینی (ره) است اما معتقدم ایشان در کنار طرح سیاسی ، دو طرح بزرگ دیگر نیز داشتند که آنها نیز اساسی هستند.»  

این استاد برجسته حوزه علمیه افزود :« طرح اول ، طرح علمی است. امام خمینی (ره) می خواست امت اسلام از نظر علم و دانش ایستادگی کند و امت اسلام به امتی تبدیل شود که در آگاهی و شناخت و تولید علم زندگی می کند و می خواست امت اسلام به بالاترین سطح از تمدن و پیشرفت دست پیدا کند. امام خامنه ای (دام ظله) پس از رحلت حضرت امام آمد و از جزئیات این طرح سخن گفت و اخیرا نیز طرحی به نام گام دوم چهل سال پس از پیروزی انقلاب را آغاز کرد و گفتند هدف از این طرح ، تاسیس یک تمدن جدید اسلامی است.»  

استاد اسد محمد قصیر افزود :« از طرحهای دیگری که امام خمینی (ره) آغاز کرد طرح عرفانی و اخلاقی امت اسلام بود و این طرح ، امت اسلام را به امت اخلاق و مکارم اخلاق تبدیل می کند. امام خمینی (ره) می خواست امت اسلام در این مسیر حرکت کند و معتقد بود طرح اخلاقی نیز از مسائل اساسی است که بر اساس اصول قرآنی است و امام خمینی همچنین می خواست امت اسلام به یک امت اخلاق مدار در سطح بسیار مطلوب قرار بگیرد همانطور که پیامبر اسلام به دنبال آن بود و فرموده بود من مبعوث شدم تا مکارم اخلاق را کامل کنم.» 

وی اضافه کرد :« همچنین از طرحهای مهمی که امام خمینی (ره) به دنبال آن بود و من پیش بینی می کنم در آینده نزدیک محقق خواهد شد طرح سیاسی بود. طرح سیاسی یعنی امت واحده. امام خمینی تنها به دنبال تقریب بین مذاهب نبود بلکه به دنبال نزدیک کردن قلوب و رسیدن به مرحله ای بود که امت اسلامی با مودت و دوستی در کنار هم زندگی کنند و به دنبال ایجاد برادری بین امت اسلام بود. امام خمینی می گفت نگویید شیعه یا سنی هستم بلکه می گفت بگویید من مسلمان هستم. امام خمینی (ره) همانطور که در قرآن آمده است می گفت همه مومنان برادر هستند و تاکید ایشان این بود که قرآن ، اساس است و برای همین می خواست قرآن در بین ما قرار بگیرد و بر همین اساس همه مسلمانان متحد شوند و بر همین اساس اسلام احیا شود.» 

شیخ اسد محمد القصیر تاکید کرد :« امام خمینی زمانی که طرح سیاسی خود را آغاز کرد جهان را به مسلمان و کافر تقسیم نکرد بلکه به مستضعفان و مظلومان و در مقابل آن نیز مستکبران و ظالمان تقسیم کرد که همه بشریت را در بر گرفت و به دنبال احقاق حقوق مظلومان و مستضعفان جهان بود که این نیز نشان می دهد امام خمینی همواره به قرآن استناد می کرد و به دنبال این بود که قرآن سنگ بنای ایجاد یک تمدن اصیل اسلامی باشد.»  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید 


دو شنبه 20 خرداد 1398 - 11:59:24