احتمال به تعویق افتادن «معامله قرن» پس از ناکامی نتانیاهو

پنج شنبه 9 خرداد 1398 - 8:42:26
احتمال به تعویق افتادن «معامله قرن» پس از ناکامی نتانیاهو

تهران- الکوثر: شکست «بنیامین نتانیاهو» در تشکیل کابینه و انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی رونمایی از طرح سازش پیشنهادی آمریکا موسوم به «معامله قرن» را با تردید مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک مقام وزارت خارجه آمریکا پس از اعلام انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی گفت کنفرانس اقتصادی بحرین با موضوع فلسطین در موعد مقرر برگزار می‌شود و طرح معامله قرن نیز در «زمانی مناسب» رونمایی می‌شود.

این مقام وزارت خارجه آمریکا به خبرنگار شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گفته است: «طرح صلح در زمانی که مناسب باشد و زمانی که به عقیده دولت بهترین شانس موفقیت را داشته باشد، رونمایی می‌شود.»

شب گذشته پارلمان رژیم صهیونیستی در واکنش به پایان فرصت نتانیاهو برای تشکیل کابینه، به انحلال پارلمان و برگزاری مجدد انتخابات رأی مثبت داد. بر اساس مصوبه پارلمان رژیم صهیونیستی انتخابات جدید قرار است روز 17 سپتامبر (26 شهریور) برگزار شود. 

دولت آمریکا مدت‌هاست قرار است از طرح سازشی که به «معامله قرن» معروف شده، رونمایی کند، اما اعلام این طرح هر بار به دلیلی به تعویق می‌افتد. «جارد کوشنر» داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دو هفته پیش گفت این طرح پس از ماه رمضان رونمایی می‌شود، اما با ناکامی نتانیاهو در تشکیل کابینه و نبود یک کابینه مستقر در فلسطین اشغالی، انتشار این طرح بار دیگر با ابهام روبرو شده است. با توجه تحولات روزهای اخیر در فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی دستکم تا سه ماه آینده کابینه‌ای نخواهد داشت که بتواند درباره طرح سازش مذاکره انجام دهد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 9 خرداد 1398 - 8:41:35