شب قدر و اهمیت آن در ارتقاء مقام معنوی انسان

دو شنبه 6 خرداد 1398 - 16:57:39

تهران- ویژه الکوثر: استاد برجسته حوزه علمیه نقش شب های قدر را در ارتقاء مقام معنوی انسان تشریح کرد و وجود این شب ها را از الطاف خداوند به انسان ها دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ فضیل الجزائری در برنامه «خیر من ألف شهر» که شبکه الکوثر به مناسبت شب های قدر پخش می کند گفت: شب قدر، از الطاف الهی به انسان است. شب قدر از فضایی قدسی و فضایی معنوی برخوردار است که انسان در شرایط عادی هیچ گاه نمی تواند آن را ایجاد کند تا از طریق آن به سعادت ابدی دست یابد. شب قدر، فضایی الهی و فضایی قدسی است که هیچ ارتباطی با زمان و مکان فیزیکی ندارد بلکه مسلط بر زمان و مکان است و ماموریت دارد امکان ارتقاء معنوی انسان به سوی خدا را فراهم سازد.

این استاد برجسته حوزه افزود: همچنان که در روایت امام صادق(ع) آمده است، سه شب قدر به ترتیب شب نوشتن تقدیر، شب قضاء یا داوری، و شب إبرام یا اجرای آنچه تقدیر شده است نام دارد. در شب نوزدهم ماه رمضان که شب اول قدر است، تقدیر انسان ها برای یک سال آینده نوشته می شود. شب بیست و یکم ماه رمضان که شب شهادت امام علی(ع) و شب دوم قدر است شب داوری و حساب و کتاب برای انسان ها بر اساس اعمال یک سال گذشته او ست و شب بیست و سوم ماه رمضان که شب سوم قدر است شب إبرام یعنی اجرای آنچیزی است که برای یکسال آینده انسان مقدر شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 6 خرداد 1398 - 16:56:27