برگزاری آیین احیای نخستین شب از شب های قدر در ایران اسلامی

شنبه 4 خرداد 1398 - 8:32:26
برگزاری آیین احیای نخستین شب از شب های قدر در ایران اسلامی

تهران- الکوثر: آیین احیـای نخستین شب از شب‎های پر فضیلت قـدر با حضور باشکوه مردم مومن ایران اسلامی در سراسـر کشورمان برگـزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عاشقان امامت و ولایت، جمعه شب، در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مساجد، تکایا، حسینیه‎ها، بقاع متبرکه و دیگر مکان‎های مذهبی سراسر ایران، با گردهم آمدن و قرائت قـرآن تا هنگام سحر، الغوث الغوث گویان، دعای جوشن کبیر و اسماء اعظم الهی را زمزمه کردند.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز در رثای مولای متقیان حضرت علی (ع) نوحه خوانی و مرثیه سرایی کردند.

در مشهد مقدس  هم صحن و رواق‎های بارگاه ملکوتی ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، مملو از زائران و مجاورانی بود که خود را از دور و نزدیک به حرم رضوی رسانده بودند و با سر گرفتن قرآن کریم و مناجات با پروردگار متعال، حال و هوای خاصی از معنویت را به مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان بخشیدند.

در حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم و حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز ، هم آیین مشابهی برگزار شد.

شب‎های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، شب‎های قدر است و مسلمانان با شب زنده‎داری، قرآن بر سر گرفتن، نیایش و خواندن دعای جوشن کبیر، با خدای خود راز و نیاز می‎کنند.

شب قدر، شبی است که در همه سال، شبی به فضیلت آن نمی‌رسد و عمل در آن بهتر از عمل در هزار ماه است و در آن تقدیر سال انسان رقم می‌خورد.

سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان، "ابن ملجم مرادی" از گروه خوارج، در حالی که حضرت امام علی (ع) درحال اقامه نماز صبح بودند، شمشیر زهرآگین خود را بر فرق مبارک ایشان فرود آورد.

امام اول شعیان جهان پس از ضربت خوردن، در خانه بستری و دو روز بعد یعنی بیست و یکم ماه مبارک رمضان شهید شدند.

پایگاه اطلاع رسانی پارس تودی، آرزوی قبولی عبادات تمامی مسلمانان را در ماه مبارک رمضان به ویژه در شب های قدر از خداوند متعال خواستار است.


شنبه 4 خرداد 1398 - 8:32:18