جنگ قدرت در خاندان آل خلیفه

شنبه 28 اردیبهشت 1398 - 14:8:2

تهران- الکوثر: نویسنده و پژوهشگر بحرینی از جدال دیرینه بین دو شاخه خاندان آل خلیفه برای سیطره بر منابع و ثروت های کشور بحرین سخن گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «شیخ محمدعلی التل» در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به بررسی تحولات سیاسی اختصاص دارد گفت: جنگ و کشمکش بر سر کسب نفوذ و قدرت در بحرین و سیطره بر منابع و ثروت های آن موضوع تازه ای نیست بلکه این جدال از دیرباز بین دو شاخه از خاندان رژیم حاکم بر بحرین وجود داشته است.

شیخ التل افزود: شاخه ای از رژیم آل خلیفه که به خونریز بودن و سلطه جویی معروف است به «خالدی ها» معروف شده است و شاخه دوم در مقایسه با شاخه نخست، صلح طلب توصیف می شود ولی هر دو شاخه، هدف مشترکی دارند. کشمکش بین این دو شاخه از زمانی که قبیله آل خلیفه با کمک قبایلی در خارج از بحرین قدرت را به زور شمشیر در این کشور به دست گرفت، وجود داشته است. به این ترتیب رژیم آل خلیفه توانست بر ملت بحرین متشکل از اکثریت شیعیان و اقلیت سنی ها سیطره پیدا کند. این خاندان برای آن که ثروت های بحرین را به تاراج ببرد، هم شیعیان و هم سنی ها را استثمار کرد.

این پژوهشگر بحرینی افزود: اکنون جنگ قدرت در بحرین بر سر این است که چه کسی حکومت کند تا به تنهایی بر کل ثروت ها و منابع کشور مسلط شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 28 اردیبهشت 1398 - 14:1:12