آیا حوادث فجیره ابزار ترامپ برای باج خواهی است؟

چهار شنبه 25 اردیبهشت 1398 - 14:4:47
آیا حوادث فجیره ابزار ترامپ برای باج خواهی است؟

تهران- الکوثر: رای الیوم نوشت ممکن است ترامپ دستور منفجر کردن نفتکش ها در الفجیره را صادر کرده باشد تا از آن بعنوان ابزاری برای باج گیری از امارات و عربستان استفاده کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ­پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم لندن در مقاله ای به قلم محمد النوبانی نوشت: زمانی که عملیات خطرناکی مثل عملیات منفجر کردن نفتکش ها در بندر الفجیره در این شرایط حساس که تنش بين آمريکا و ایران شدت گرفته است, اتفاق می افتد برای یافتن عامل مجری این عملیات باید طرف یا طرف هایی را مشخص کرد که به آسانی می توانند به این منطقه حفاظت شده از نظر امنیتی و نظامی نزدیک شوند و طرفی را پیدا کرد که از بروز چنین حوادثی سود می برد.
در این چارچوب می توان این فرضیه را در نظر گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خودش دستور انجام این عملیات را صادر کرد تا از آن به عنوان ابزاری برای باج گیری مالی هنگفت از امارات، عربستان سعودی و سایر کشورهای منطقه استفاده کند به ویژه این که پنتاگون و نهادهای اطلاعاتی آمریکا به وی توصیه کردند از بازی با آتش در مقابل ایران خودداری کند در غير اينصورت احتمالا منجر به افول ستاره اقبال آمریکا می شود همانطور که ستاره اقبال انگلیس پس از تجاوز سه جانبه به مصر در سال 1956 افول کرد.

انفجار نفتکش ها که برخی ها خواستند از آن بهره برداري کنند به احتمال قوی به باری برای خودشان تبدیل خواهد شد و ترامپ از آن استفاده خواهد کرد تا امارات و عربستان و برخي کشورهاي عربي منطقه را بدوشد و آخرین سنت را از جیب دولتمردان سعودی و اماراتی خارج کند و آنها را بار دیگر به دوران چادرنشینی بازگرداند آن گونه که معلمش کسینجر در سال 1974 وعده داده بود و این همه خدماتی که آنها طی چند دهه تاکنون به آمریکا کردند، کافی نبوده است.

ناگفته پیداست زمانی که در تحلیل به این نقطه می رسيم فراموش نمی کنيم ترامپ نژادپرست پس از هری ترومن بیش از سایر روساي جمهور آمریکا به اسرائیل خدمت کرد. ترامپ می خواهد برای بار دوم در کاخ سفید بماند و هر حماقتی از نوع ورود به درگيري با ایران و کشته شدن نظامیان آمریکایی، وی را سرنگون خواهد کرد. همین که امضاهای میلیونی برای عزل وی جمع شود کافی است. با اینکه برخی ها بعید نمی دانند اطلاعات اسرائیل انفجارهای الفجیره را براساس توافق بین جان بولتون، نتانیاهو، بن زاید و بن سلمان انجام داده باشد من این فرضیه را بعید می دانم زیرا تجربه نشان می دهد با وجود نفوذ گسترده اسرائیل در واشنگتن زمانی که موضوع به تضاد منافع بین طرفین مربوط می شود منافع آمریکا برتری می یابد و آنچه که در جنگ خلیج فارس در سال 1991 و جنگ 2006 اتفاق افتاد بزرگترین دلیل در این زمینه است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 25 اردیبهشت 1398 - 14:3:45