«الحوثی» خواستار وضع مکانیزمی برای فروش نفت یمن شد

چهار شنبه 11 اردیبهشت 1398 - 17:29:26
«الحوثی» خواستار وضع مکانیزمی برای فروش نفت یمن شد

تهران- الکوثر: عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا مکانیزمی برای فروش نفت خام این کشور وضع کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن خواستار تعیین راهکاری برای فروش نفت این کشور بویژه نفت‌ کشتی‌ بزرگ شناور در دریای سرخ شد.

الحوثی سه‌شنبه شب در صفحه توئیتر خود نوشت که «از سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهیم که مکانیزمی را برای فروش نفت خام یمن از جمله نفت کشتی‌ بزرگ شناور در دریای سرخ، وضع کند».

کشتی نفت‌کش یمن حامل یک میلیون و ۱۷۴ هزار بشکه نفت خام از بیش از چهار سال قبل همزمان با آغاز جنگ ائتلاف سعودی توقیف شده و بیشتر خدمه‌‌ها این کشتی نفتی را تخلیه کردند.

سازمان حمایت از محیط زیست و وزارت نفت یمن نیز بارها درباره احتمال حادثه فاجعه‌بار زیست‌محیطی ناشی از امکان نشت نفت این کشتی بزرگ هشدار داده‌اند.

کشتی نفتی مزبور، ۴۰۹ هزار تن وزن دارد که در دریای سرخ شناور است و از جولای ۲۰۱۶ تاکنون به دلیل عدم سوخت‌رسانی به این کشتی از کار افتاده است، چون ائتلاف سعودی مانع عملیات سوخت‌رسانی می‌شود.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، پنج سال است که آغاز شده و همچنان ادامه دارد.


چهار شنبه 11 اردیبهشت 1398 - 17:21:31