توصیف «شیخ شهدای مقاومت» از زبان فرزندش

شنبه 7 اردیبهشت 1398 - 14:25:26

تهران- الکوثر: فرزند «شیخ راغب حرب» با حضور در شبکه الکوثر درباره علت هم نام بودن با پدرش و مسئولیت سنگینی که از این بابت بر دوش خود احساس می کند، توضیح داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برنامه «یوم جدید» شبکه الکوثر میزبان «شیخ راغب راغب حرب» فرزند شهید «شیخ راغب حرب» معروف به شیخ شهدای مقاومت اسلامی بود. شیخ راغب راغب حرب در این برنامه درباره پدر شهیدش گفت: «شهید راغب حرب به علت اخلاص و اخلاق و تواضع و هوش سرشار و نگاه درستش به مسائل، شخصیتی شناخته شده بین مردم بود. او هدف و راهش را به خوبی می شناخت و علت آن هم ایمانش به خدای تعالی بود».

شیخ راغب راغب حرب درباره علت این که با پدرش هم نام است گفت: «زمانی که من جنینی در شکم مادر بودم، پدرم به شهادت رسید به همین علت وقتی به دنیا آمدم نام پدرم را بر من نهادند. من این نام گذاری را افتخاری برای خودم می نامم و معتقدم افتخار واقعی این است که در راه شهید راغب حرب حرکت کنیم. فرزند شیخ راغب حرب بودن و هم نام با ایشان بودن و همچنین لباس روحانیت که بر تن دارم، برای من مسئولیت به همراه دارد و از خداوند می خواهم مرا در عمل به این مسئولیت و حفظ این امانت موفق گرداند».

فرزند شیخ راغب حرب درباره نگاه پدرش به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران گفت: «پدرم از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اخبار این انقلاب را دنبال می کرد و علاقه خاصی به امام خمینی (ره) داشت. او که امام جمعه روستا بود، در نخستین جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با امام خمینی (ره) به عنوان رهبر مسلمانان اعلام بیعت کرد. او توجه بسیاری به انقلاب ایران داشت و آن را انقلاب مستضعفان و آغازی برای تشکیل جامعه صالح اسلامی می دانست. شیخ راغب حرب در زمانی که در اسارت اسرائیلی ها بود در پاسخ بازجو که پرسید اگر (امام) خمینی به تو دستور بدهد با ما بجنگی آیا این کار را خواهی کرد؟ و او پاسخ داد: بی درنگ این کار را خواهم کرد. به همین علت صهیونیست ها از او هراس داشتند. علت تعلق خاطر شیخ راغب حرب به انقلاب ایران هم این بود که به اهمیت وجود یک حکومت اسلامی باور داشت. انقلاب ایران همسو با خط مشی فکری او برای گسترش اسلام بود. او از این که توانسته بود با امام خمینی(ره) دیدار کند بسیار خوشحال بود و همواره خود را سرباز امام و ولایت فقیه می دانست».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 7 اردیبهشت 1398 - 14:24:51