بازتولید خشونت مذهبی همزمان با اشکال دیگر خشونت رژیم صهیونیستی ضد فلسطینی ها

جمعه 6 اردیبهشت 1398 - 10:11:19
بازتولید خشونت مذهبی همزمان با اشکال دیگر خشونت رژیم صهیونیستی ضد فلسطینی ها

تهران - الکوثر : رژیم صهیونیستی همزمان با خشونت شدید فیزیکی و جغرافیایی ، خشونت مذهبی را نیز ضد فلسطینی ها بازتولید کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نظامیان اسرائیلی به بهانه برگزاری اعیاد آئین یهود ، حرم ابراهیمی را در الخلیل در جنوب کرانه باختری به روی مردم مسلمان فلسطین بسته اند.   
مسجد الاقصی ، خط قرمز و سمبل هویت مذهبی مردم فلسطین است ، اما اسرائیل همواره تلاش کرد هویت مذهبی فلسطینی ها را از آنها بگیرد. اسرائیل سعی دارد با در اختیار گرفتن قدس و مسجد الاقصی نشان دهد که در تصاحب و اشغال سرزمین فلسطینی ها به حدی جدی است که حتی اماکن مذهبی و مقدس آنها را از آنِ خود می کند. این دیدگاه و نگرش اسرائیلی ها به اماکن مقدس فلسطینی ها ، سبب شکل گیری دو انتفاضه فلسطینی ها علیه اسراییل شد.
آریل شارون، نخست‏ وزیر وقت رژیم اشغالگر قدس به همراه تعدادی از نظامیان ارتش صهیونیستی در روز ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰ وارد مسجدالاقصی شد و ضمن انجام اقدامات تحریک ‏آمیز علیه فلسطینیان سبب آغاز انتفاضه دوم موسوم به "انتفاضه الاقصی" شد. 
جرقه آغاز انتفاضه قدس نیز از روز 24 سپتامبر 2015 مصادف با روز عید قربان مسلمانان و روز عید غفران یهودی زده شد. در این روز، وزیر کشاورزی اسرائیل به همراه شهرک‏ نشینان صهیونیست وارد مسجدالاقصی شد اما با مقاومت نمازگزاران مسجد الاقصی برای جلوگیری از هتک حرمت مسجد توسط صهیونیست‏ ها مواجه شدند. 
طی ماههای اخیر بار دیگر اسرائیلی ها تعدی و تجاوز به اماکن مقدس فلسطینی ها را که مصداق خشونت مذهبی است، تکرار کردند. شماری از صهیونیست ها این بار هم مانند سپتامبر ۲۰۱۵ به همراه وزیر کشاورزی اسرائیل به مسجد الاقصی حمله کرده و به بهانه برگزاری اعیاد آئین یهود ، مانع ورود مسلمانان فلسطینی به اماکن مقدس و برگزاری نماز شدند. در همین حال ، صهیونیست ها با کفش به مسجد الاقصی وارد می شوند تا در جهت جریحه دار کردن احساسات مذهبی مسلمانان اقدام کنند و در مقابل واکنش مسلمانان، علیه آنها خشونت به کار گیرند و بدین شکل مالکیت و یا دست کم ارجحیت شان را در این اماکن مقدس نشان دهند.
در همین راستا ، شیخ محمد حسین ، مفتی قدس و سرزمین فلسطین چندی پیش با انتقاد از بازتولید خشونت مذهبی اسرائیل علیه فلسطینی ها ، گفت : یورش به مسجد الاقصی با مشارکت وزیران و نمایندگان کنست اسرائیل و برپایی آئین‌ های تلمودی در آن موجب شکل گیری انتفاضه دینی برای دفاع از مسجد الاقصی و مقدسات می شود. 
نکته دیگر این است که اسرائیل به خشونت های فیزیکی علیه فلسطینی ها نیز همچنان ادامه می دهد. نیروهای ارتش اسرائیل در روزهای اخیر به منازل شماری از فلسطینی ها در کرانه باختری حمله و دهها نفر را به اتهام اقدام های مرتبط با تروریسم بازداشت کردند. 
این رفتارها نشان می دهد که خشونت اسرائیل علیه فلسطینی ها،همه جانبه است.
سیاست های حمایت آمیز دونالد ترامپ در قبال اسرائیل عامل مهمی در بازتولید خشونت مذهبی و تشدید خشونت فیزیکی و جغرافیایی علیه فلسطینی ها است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 6 اردیبهشت 1398 - 9:38:34