کلاه سفیدها برای تحریکات جدید در سوریه آماده می شوند

پنج شنبه 5 اردیبهشت 1398 - 11:3:4
کلاه سفیدها برای تحریکات جدید  در سوریه آماده می شوند

تهران- الکوثر: یک مقام ارشد روسیه در سازمان ملل تاکید کرد «کلاه سفیدها» در سوریه برای تحریکات دیگری با مواد شیمیایی آماده می شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   ولادیمیر سافرونکوف ، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: گروه تروریستی « شبه انسان دوستانه» کلاه سفیدها برای تحریکات دیگری با هدف اتهام زنی به دولت قانونی سوریه برای استفاده از مواد شیمیایی آماده می شوند. 
وی افزود: وزارت خارجه روسیه فعالیت کلاه سفید ها را عنصر کمپین اطلاعاتی برای از بین بردن دولت سوریه می داند. 

در سال های اخیر نام 'کلاه سفیدها' بارها در اخبار مربوط به سوریه منتشر شده، گروهی که ظاهرا بین المللی است، ولی فقط در مناطق تحت تسلط تروریست ها فعالیت داشته و به ادعای خودشان، به مردم آسیب دیده در جنگ سوریه کمک می کردند.
کلاه سفیدها یا 'وایت هلمت‌ها'، گروهی هستند که در ظاهر وظیفه امدادرسانی در مناطق تحت کنترل تروریست‌های در سوریه را به عهده دارند و این وظیفه را با تبلیغات فراوان برای جذب حمایت مالی انجام می دادند، ولی در اصل فعالیت آنها در راستای دستورات آمریکا و غربی ها در سوریه انجام می شد. 
آخرین باری که نام کلاه سفید ها در اخبار رسانه های بین المللی منتشر شد، سی ام تیرماه و خروج این افراد از خاک سوریه بود؛ در مرحله ماقبل آخر نیز که نام کلاه سفید ها بر سر زبان ها افتاد مربوط به نمایش استفاده از تسلیحات شیمیایی از سوی ارتش سوریه در شهر 'دوما' در 'غوطه شرقی' بود، خبری که از ریشه بی اساس بود و آمریکا و متحدانش برای نجات گروهک تروریستی 'جیش الاسلام' که در آن زمان در دوما در محاصره ارتش سوریه بود، این سناریو را طراحی و توسط کلاه سفید ها اجرا کرد. 


سازمان موسوم به کلاه سفیدها در مارس 2013 به دست 'جمیز لو میجرر' کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس با کمک واشنگتن در ترکیه تاسیس شد؛ از همان ابتدا حوزه کار این گروه مناطق تحت تسلط گروه های تروریستی تعیین گردید. 
با توجه به زندگی نامه میجرر او 20 سال عضو دفاتر سازمان ملل متحده و مشاور شرکت های ویژه وزارت خارجه انگلیس و افسر ارتش این کشور بوده و بیشترین توانایی وی در پرداختن به فعالیت بخش های امنیتی و برنامه های به اصطلاح تحکیم دمکراسی بوده است. 

رویکرد و عملکرد به اصطلاح بشردوستانه این گروه از ابتدای تاسیس بسیار سئوال برانگیز بوده است، بویژه با توجه به اینکه کادر آن عضو گروه های تروریستی هستند و در برخی کلیپ ها سلاح به دست در کنار گروه های تروریستی ظاهر شده اند. 
بسیاری از اسناد یافت شده توسط ارتش سوریه در مناطق آزاد شده از چنگ تروریست ها در این کشور نشان می دهند که کلاه سفیدها عضو گروه های تروریستی هستند و از تروریست ها حمایت می کنند، بویژه آنکه فرآیند بکارگیری تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان توسط تحریرالشام(جبهه النصره سابق) را فراهم کردند. 
اقدامات کلاه سفیدها که همواره در راستای جنایات گروه های تروریستی در سوریه بوده، نشان می دهد که عناصر این گروه، سربازان انگلیس و بازوان آمریکا در سوریه هستند. 


پنج شنبه 5 اردیبهشت 1398 - 11:2:56