نقش ترکیه در خنثی سازی تحریم ها علیه ایران

یک شنبه 1 اردیبهشت 1398 - 9:11:26
نقش ترکیه در خنثی سازی تحریم ها علیه ایران

تهران- الکوثر: رهبر حزب سعادت ترکیه از لزوم نقش آفرینی کشورش در مقابله با تهدیدهای آمریکا علیه ایران سخن گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رهبر حزب سعادت ترکیه گفت: آمریکا در تلاش است بطور ناحق ایران را در محاصره قرار داده و مانع تجارت خارجی ایران شود و ترکیه باید برای جلوگیری از این اقدامات خصمانه، نقش فعالی ایفا کند.

تمل کارا ملا اوغلو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اقدامات و نیات خصمانه آمریکا و متحدانش در جهان گفت: به جرات می توان گفت آمریکا کشوری است که در دنیا مرتکب بیشترین خونریزی ها و دخالت ها در امور سایر کشورها شده و برای مقابله با این اقدامات خصمانه نیاز است کشورهای منطقه به ویژه ایران و ترکیه مناسبات خود را بیش از پیش تقویت کنند. 
وی افزود: قطعا هر اقدامی علیه کشور دوست و همسایه مان ایرا ، به ترکیه هم ضرر خواهد رساند و ترکیه باید در برابر این تهدیدات یکجانبه از سوی آمریکا و متحدانش، نقش فعالی را به عهده بگیرد.

رهبر حزب سعادت ترکیه با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، افزود : این تصمیم آمریکا مایه تاسف است، کشوری مانند آمریکا نمی تواند نیروی مسلح رسمی کشوری دیگر را تروریست بخواند در حالی که خودش حامی تروریسم است و مرتکب خونریزی های بسیاری در سطح جهان شده است.
ملا اوغلو تاکید کرد: هر جای جهان عملیاتی تروریستی رخ می دهد باید مطمئن بود که کشورهای امپریالیستی در آن دست دارند اما متاسفانه کشورهای توسعه یافته به نقطه ای سوق داده شده اند که باید برای حفظ منافعشان در استثمار غرب قرار گیرند و در این خصوص واکنشی از خود نشان نمی دهند.
رهبر حزب سعادت ترکیه با اشاره به انحراف غرب از معیارهای انسانی در نادیده گرفتن عدالت و حقوق بشر و اعمال جنایات بشری تاکید کرد: مسلمانان که 1400 سال است معیارهای انسانی در پوست و خونشان رخنه کرده باید برای مقابله با تهدیدات غرب و تامین آسایش کشورهایشان متحد باشند. 
وی افزود: تقویت مناسبات کشورهای اسلامی در قالب سازمان همکاری اسلامی و دی هشت، از ضروریات امروز جهان اسلام است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 اردیبهشت 1398 - 8:51:1