پاسخ استاد الازهر به شیخ وهابی درباره یک حدیث جعلی منسوب به پیامبر(ص)

دو شنبه 26 فروردین 1398 - 18:56:49

تهران- ویژه الکوثر: استاد حدیث در دانشگاه الازهر مصر به ادعاهای یک شیخ وهابی که در سخنانش به یک حدیث جعلی از پیامبر اسلام (ص) استناد می کرد پاسخی کوبنده داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ادعای «شیخ صالح فوزان الفوزان» از شیوخ سلفی وهابی که با استناد به حدیث جعلی نسبت داده شده به پیامبر اسلام (ص) توسط ابوهریره، ادعا کرد اگر نمازگزاری اعمال نماز را جلوتر از امام جماعت انجام دهد خداوند سر او یا کل بدن او را به شکل الاغ در می آورد، با واکنش استاد الازهر مواجه شد.

شیخ عبدالسلام محمد استاد علم حدیث در دانشگاه الازهر مصر در برنامه «الوجه الآخر» شبکه جهانی الکوثر در پاسخ به این ادعای غیرعقلانی گفت: اینجا مسئله ای بسیار ساده مطرح است. در این دنیا کسانی وجود دارند که بر سنگ یا چوب یا ستارگان سجده می کنند ولی خداوند سبحان از روی کرم و گذشت خود چنین کاری با آنها نمی کند. خداوند می توانست انسان را به هر شکلی بیافریند ولی این کار را نکرد. واقعیت ها، دروغ بودن چنین روایاتی را نشان می دهد.

این استاد الازهر افزود: در این روایت (جعلی) آمده است خداوند «سر او» یا «کل بدن او» را به شکل الاغ در می آورد. آیا از زمانی که پیامبر اسلام (ص) اقامه نماز جماعت را آغاز کرد تاکنون سابقه داشته است حتی یکبار چنین اتفاقی بیفتد؟ علاوه بر این، مجازات باید متناسب با گناه باشد تا عدالت خداوند به نمایش گذاشته شود که در این حدیث (جعلی) چنین عدالتی دیده نمی شود.

افزود: اگر شخصی در نماز جماعت عمدا هم سرش را زودتر از امام جماعت بلند کند، حتی نماز او باطل نیست بلکه صرفا از ثواب نمازش کاسته می شود. خداوند بالاتر از آن است که با بندگانش این گونه کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 26 فروردین 1398 - 17:39:7