اقتصاددان آمریکایی پاسخ داد:

راز اصرار آمریکا بر تحریم نفتی ایران و ونزوئلا

دو شنبه 26 فروردین 1398 - 11:21:30
راز اصرار آمریکا بر تحریم نفتی ایران و ونزوئلا

تهران- الکوثر: اقتصاددان آمریکایی، افزایش چشمگیر تولید نفت شیل در آمریکا و محدود بودن ظرفیت بازار نفت را علت تحریم کشورهای بزرگ تولید کننده نفت از سوی آمریکا دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به گفته جک راسمس اقتصاددان آمریکایی، افزایش تولید نفت شیل آمریکا یکی از عوامل مهم افزایش عرضه جهانی نفت و کاهش قیمت آن است.

وی در این خصوص گفت: امروزه سه منبع اصلی تامین نفت در جهان به وجود آمده است: تولیدات ایالات متحده با استفاده از فناوری انقلابی استخراج نفت شیل، تولید نفت روسیه و تولید نفت اوپک.

وی افزود: تولید نفت و گاز طبیعی ما بیش از مصرف مورد نیاز داخلی است و تولیدکنندگان آمریکایی نمی خواهند که این مازاد مصرف در داخل آمریکا فروش برود، زیرا باعث کاهش قیمت بنزین و سوخت در داخل می شود. برای همین این مازاد را به بازار بین المللی سرازیر کرده اند تا قیمت فروش بنزین و سوخت در داخل بالا بماند اما این کار نیازمند گرفتن سهم فروش نفت و گاز دیگر کشورهاست. اینجاست که موضوع تحریم های نفتی قابل توجه است. با از دست رفتن سهم بازار ایران و ونزوئلا، جا برای صادرات ایالات متحده بازتر می شود.

تحریم های نفتی علیه ایران و ونزوئلا به تلاش های ایالات متحده برای افزایش سهم خود در بازار جهانی نفت مرتبط است اما اساسا انگیزه بزرگتر برای اعمال این تحریم ها، سیاسی است تا اقتصادی. مساله اساسی اینجاست که نومحافظه کاران زمام امور را در دست دارند و سیاست های افراطی خود را برای گسترش امپراتوری آمریکا پیش برده و پیگیری می کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 26 فروردین 1398 - 10:58:14