فرصت سازی ترامپ برای آل سعود در جنگ علیه یمن

پنج شنبه 22 فروردین 1398 - 20:21:11
فرصت سازی ترامپ برای آل سعود در جنگ علیه یمن

تهران - الکوثر : در حالی که توجه رسانه ها و افکار عمومی در خاورمیانه بر انتخابات رژیم صهیونیستی و اقدام های ترامپ متمرکز شد، ائتلاف سعودی همچنان به جنگ علیه یمن ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خاورمیانه طی هفته های اخیر شاهد سه موضوع مهم بود. ابتدا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز ۲۵ مارس در اقدامی غیر قانونی حاکمیت اسرائیل را بر جولان به رسمیت شناخت. ترامپ این اقدام را یک روز قبل از پایان چهارمین سال جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن انجام داد و توجه افکار عمومی و رسانه ها را نیز از جنایت های مکرر و متعدد ائتلاف سعودی به رهبری عربستان علیه یمن دور کرد. 

در ادامه ترامپ بار دیگر به آل سعود خدمت کرد و در اقدام یکجانبه و غیرقانونی دیگری روز ۸ آوریل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست تروریستی آمریکا قرار داد، اقدامی که با استقبال دولت سعودی مواجه شد. سومین رخداد مهم خاورمیانه در یک ماه اخیر، انتخابات زودهنگام پارلمانی در اسرائیل بود، انتخاباتی که برای نخستین بار طی دهه اخیر میزان رقابت در آن در سطح بالایی قرار داشت.

در تحولات مهم دو هفته اخیر خاورمیانه،  نشانه چندانی از توجه به جنایت های آل سعود علیه یمن دیده نمی شود در حالی که جنگ علیه یمن از ۲۶ مارس یعنی از دو هفته قبل وارد پنجمین سال خود شد و جنایت های ائتلاف سعودی نیز همچنان علیه یمن ادامه دارد.

در همین راستا ، جنگنده های ائتلاف سعودی صبح روز یکشنبه ۷ آوریل ، منطقه «سعوان» در صنعا را هدف قرار دادند که غیر نظامیان به خصوص دانش آموزان دختر، قربانیان این جنایت بوده اند.

یوسف الحاضری، سخنگوی وزارت بهداشت یمن در این خصوص اعلام کرد که «در بمباران روز یکشنبه ائتلاف سعودی به منازل مسکونی و مدرسه در پایتخت یمن، ۱۱ نفر که بیشتر آنها دانش آموز دختر بودند، کشته و ۳۹ نفر زخمی شدند. » به گفته الحاضری طی چهار سال اخیر، «در مجموع ۳۷ هزار و ۸۲۲ غیرنظامی یمنی قربانی بمباران و حملات ائتلاف سعودی شده که از این میان، ۱۲ هزار نفر کشته و ۲۵ هزار و ۷۴۱ نفر زخمی شدند.»

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز اعلام کرد که جنگنده – بمب افکن های عربستان طی یک هفته گذشته ۹۷ بار مناطق مختلف یمن را بمباران کرده اند.

این جنایت ها به خصوص جنایت علیه دختران دانش آموز توسط رسانه ها کمتر پوشش داده شد، در حالی که کشتن کودکان دختر که بی گناه ترین جمعیت در یک جنگ هستند، در زمره جنایت جنگی محسوب می شود.

این کم توجهی به جنایت های هفته های اخیر ائتلاف سعودی علیه یمنی ها، فرصتی است که دونالد ترامپ در اختیار آل سعود قرار داده است. به عبارت دیگر، ترامپ همان گونه که با تصمیم های هفته های اخیر خود به بنیامین نتانیاهو در انتخابات زودهنگام پارلمانی کمک شایان توجهی کرد، عملا به آل سعود نیز فرصت جنایت های جدید علیه یمن داد، در حالی که یمن شاهد بزرگترین فاجعه بشری دهه های اخیر در سطح جهانی است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 22 فروردین 1398 - 18:38:27