رئیس جمهور:

جلوگیری از انتقال کمک به سیل‌زدگان‏، جنایت است

چهار شنبه 14 فروردین 1398 - 17:27:20
جلوگیری از انتقال کمک به سیل‌زدگان‏، جنایت است

تهران- الکوثر: رئیس جمهور گفت اقدام آمریکا به جلوگیری از ورود کمک های بین المللی به آسیب دیدگان از سیل، جنایتی بی سابقه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسن روحانی روز چهارشنبه همزمان با عید سعید مبعث در دیدار جمعی از وزرا، مدیران دستگاه های اجرایی، مسئولان و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت امور خارجه و نهادهای حقوقی کشور باید این موضوع را به صورت قانونی پیگیری کنند که چرا حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز نمی توانند در چنین مواقعی، کمک های خود با هموطنانشان را به ایران ارسال کنند.
وی با بیان اینکه در مرحله دوم بارش ها طی روزهای گذشته، سازمان هواشناسی با پیش بینی ها و هشدارهای خود به آمادگی برای مقابله با سیلاب کمک زیادی کرد، افزود: باید با استفاده از فناوری بالاتر و پیشرفته، پیش بینی های دقیق تری از وضعیت بارش ها انجام داده و دقیق تر درمورد وقوع زمان و مکان بارش و سیلاب اطلاع رسانی شود.
رئیس جمهوری با بیان اینکه مردم با حضور خود در صحنه علاوه بر امدادرسانی به آسیب دیدگان، با استفاده از تلفن های همراه خود با ارسال عکس و فیلم به اطلاع رسانی سریع کمک کردند، افزود: صدا و سیما هم با اطلاع رسانی به موقع و هشدارهای لازم به کاهش تلفات ناشی از سیلاب کمک کرد.
روحانی با قدردانی از زحمات همه مدیران کشور اعم از وزرا، استانداران، فرماندارن، بخشداران و دیگر مسئولان که با بحران سیل درگیر بودند،گفت: برای مقابله با سیل و کمک رسانی به مردم، انصافا همه پای کار بودند و به صورت شبانه روزی در چند روز گذشته پای میز خدمت حضور داشته و به خدمت رسانی مشغول بوده اند.
رئیس جمهوری ادامه داد: نیروهای امدادی نیز واقعا فداکاری کردند و در شرایط نامساعد جوی توام با خطر پذیری بالا، پرواز بالگردهای امدادی برای کمک به سیل زدگان انجام شد که بسیار ارزشمند بوده و جای قدردانی دارد.
وی افزود: آنچه همه ما را در تلاش و فعالیت برای کمک رسانی و مقابله با بحران سیل گسترده در استان های کشور، دلگرم می کند روحیه بالای مردم است که برغم اینکه زندگی خود را از دست داده و خسارت های زیادی متحمل شده اند، قدردان زحمات و تلاش های نیروهای امدادی و کمک رسان ها هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 14 فروردین 1398 - 17:26:23