4 شهید و 316 زخمی در تظاهرات میلیونی بازگشت در غزه

یک شنبه 11 فروردین 1398 - 9:56:48
 4 شهید و 316 زخمی در تظاهرات میلیونی بازگشت در غزه

بیروت- الکوثر: تظاهرات میلیونی «بازگشت» در نوار مرزی غزه با حضور گسترده و هرچه باشکوه‌تر فلسطینیان اعم از زنان، مردان و کودکان برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این تظاهرات چهار تن شهید و 316 تن نیز در نزدیکی دیوار حائل در شرق غزه به ضرب گلوله و شلیک گازاشک‌آور زخمی و دچار حالت خفگی شدند. روز گذشته فلسطینی‌ها چهل و سومین سالگرد روز زمین و اولین سالگرد تظاهرات «بازگشت و شکستن محاصره» را برگزار کردند.

یکی از شهدا محمد جهاد سعد جوان 20 ساله است که صبح شنبه قبل از آغاز تظاهرات میلیونی بازگشت در شرق غزه به شهادت رسید. در جریان تظاهرات میلیونی بازگشت نیز نضال عماره و تامر هاشم ابو الخیر دو نوجوان 17 ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی شهید شدند. همچنین به گفته وزارت بهداشت، بلال محمود شعبان ابوجاموس 17 ساله از ساکنان بنی سهیلا در شهر خانیونس در جنوب غزه نیز بر اثر شدت جراحت ناشی از اصابت گلوله نظامیان صهیونیستی به شکمش در جریان تظاهرات میلیونی بازگشت به شهادت رسید.

در مجموع 316 نفر هم در این تظاهرات مصدوم و زخمی شدند که جراحت 13 نفر از آن‌ها شدید است. 26 نفر از مجروحان کودک، هشت نفر زن، 9 نفر پرستار و چهار نفر نیز خبرنگار هستند.

روز شنبه، 30 مارس که فلسطینیان آن را «یوم‌الارض» می‌دانند در واقع سالگرد وقایعی است که در سال 1967 میلادی رخ داده است اما سال گذشته، گروهی از فلسطینیان تصمیم گرفتند که در یک راهپیمایی گروهی موسوم به راهپیمایی «بازگشت و شکستن محاصره» در این روز وارد سرزمین‌های اشغالی شوند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 11 فروردین 1398 - 9:56:40