افزایش جنایت های رژیم صهیونیستی علیه غزه در آستانه اولین سالگرد راهپیمایی بازگشت

یک شنبه 4 فروردین 1398 - 9:34:4
افزایش جنایت های رژیم صهیونیستی علیه غزه در آستانه اولین سالگرد راهپیمایی بازگشت

تهران - الکوثر : در حالی که تنها یک هفته دیگر تا اولین سالگرد تظاهرات بازگشت باقی مانده، جنایت های رژیم صهیونیستی علیه غزه به شدت افزایش یافته به نحوی که واکنش نهادهای جهانی را در پی داشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، تظاهرات بازگشت از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ آغاز شد. در این تظاهرات ضمن اینکه مردم فلسطین مخالفت خود را با تصمیم های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره معرفی قدس به عنوان سفارت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اعلام می کنند، بر بازگشت آوارگان فلسطینی نیز تاکید می شود. شیوه اعتراض نیز کاملا مسالمت آمیز است و هیچ گونه خشونتی از طرف فلسطینی های معترض انجام نشد.
رژیم اسرائیل با پشتوانه حمایت دولت آمریکا، خشونت علیه معترضان را در پیش گرفته است، به نحوی که طی یک سال گذشته حدود ۲۰۰ فلسطینی شهید و دهها هزار نفر نیز زخمی شده اند. این خشونت در آستانه اولین سالگرد تظاهرات بازگشت افزایش یافته است. در حمله نظامیان اسرائیلی به تظاهرات دیروز جمعه مردم فلسطین دو جوان فلسطینی شهید و دست کم ۳۰ نفر نیز زخمی شده اند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی پنج شنبه شب نیز با حمله به باریکه غزه، ۷ فلسطینی را زخمی کرد. یکشنبه گذشته نیز جنگنده های اسرائیلی بارها برخی نقاط را در باریکه غزه بمباران و شماری را زخمی کردند.  
با توجه به این وضعیت ، شورای حقوق بشر سازمان ملل در قطعنامه ای که ۲۳ رای مثبت، ۸ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع به تصویب رسید، رژیم صهیونیستی را به استفاده از روش های غیرقانونی و خشونت بار علیه فلسطینی ها محکوم کرده و برگزاری دادگاه را برای تمام کسانی که در باریکه غزه جنایت جنگی مرتکب شدند، خواستار شده است.
نکته مهم این است که قطعنامه علیه اسرائیل در حالی در شورای حقوق بشر تصویب شد که آمریکا و اسرائیل سال گذشته در اعتراض به آنچه که " غرض ورزی این شورا علیه اسرائیل " نامیده اند، از آن خارج شده اند.
نکته دیگر این است که قطعنامه شورای حقوق بشر بر اساس گزارش کمیسیون مستقل تحقیقات سازمان ملل درباره غزه که فوریه گذشته منتشر شد، تصویب شده است. به عبارت دیگر، قطعنامه شورای حقوق بشر مبنای مستند دارد و بر اساس " اطلاعات " تصویب شد.
نکته مهم دیگر که بر اهمیت این قطعنامه افزوده، این است که " یسرائیل کاتز " ، وزیر خارجه اسرائیل در نامه ای برای وزرای خارجه ۲۶ کشور عضو شورای حقوق بشر از آنها خواسته بود به قطعنامه محکومیت تل آویو در شورای حقوق بشر رای منفی دهند، اما فقط ۸ کشور رای منفی دادند تا شکست دیگری برای اسرائیل رقم خورد و در عین حال مشخص شود که اغلب کشورها، اقدام های اسرائیل را علیه فلسطینی ها، مصداق جنایت جنگی می دانند.
اما نکته پایانی این است که اسرائیل همواره نشان داد به قطعنامه نهادهای بین المللی که بر جنایت های این رژیم صحه می گذارند، بی تفاوت است که نمونه آن قطعنامه دسامبر ۲۰۱۶ شورای امنیت است که ضمن محکومیت شهرک سازی، توقف آنرا خواستار شد اما پس از این قطعنامه شهرک سازی افزایش داشته است. نگرش گزینشی غرب به خصوص آمریکا به مقوله حقوق بشر و رویکرد حمایت گرایانه آن به جنایت های رژیم اسرائیل عامل بی تفاوتی این رژیم به قطعنامه های بین المللی از جمله قطعنامه الزام آور شورای امنیت است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 4 فروردین 1398 - 9:20:39