مبلغ الجزایری: پیامبر(ص) هنگام بعثت بی سواد نبود

شنبه 25 اسفند 1397 - 14:29:49

تهران- الکوثر: اسلام شناس و مبلغ الجزایری با رد روایات ذکر شده در «صحیح بخاری» که به بی سواد بودن پیامبر اسلام (ص) هنگام نازل شدن وحی بر ایشان اشاره دارد تاکید کرد پیامبر (ص) هنگام بعثت بی سواد نبود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، استاد «صادق سلایمیه» در برنامه «حقائق التاریخ» شبکه جهانی الکوثر با رد ادعاهایی که پیامبر اسلام (ص) را پیامبری بی سواد می داند که در جامعه ای بی سواد مبعوث شد گفت: خداوند برای رسالت خود فقط انسان کامل را بر می گزیند از این رو ادعای کسانی که می گویند پیامبر اسلام (ص) خواندن و نوشتن نمی دانست و در میان قومی بی سواد مبعوث شد، قابل قبول نیست.

این مبلغ اسلامی افزود: جبرئیل هنگامی که قرآن را بر پیامبر اسلام (ص) نازل کرد گفت «بخوان»! نمی توان تصور کرد که جبرئیل به عنوان حامل وحی در هنگام نازل کردن قرآن نمی دانسته که پیامبر خواندن بلد است یا بلد نیست. وقتی جبرئیل می گوید «بخوان» یعنی این که می دانسته پیامبر (ص) خواندن بلد است. بنابراین وقتی پیامبر در جواب جبرئیل می فرماید «چه بخوانم» منظور این بوده که کدام متن را باید بخواند. خداوند پیامبر خود را در بهترین قبیله و در بهترین قبیله مبعوث کرد تا رحمت برای جهانیان و عامل هدایت جهانیان باشد.

استاد سلایمیه درباره آیه مبارکه «بَعَثَ فی الاُمیین» نیز گفت: این آیه در واقع به این نکته اشاره دارد که قومی که پیامبر اسلام (ص) از میان آنها مبعوث شد از هیچ کدام از کتاب های آسمانی مثل انجیل و تورات و... تبعیت نمی کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 25 اسفند 1397 - 14:29:37