غار اصحاب کهف در جنوب تونس + فیلم

چهار شنبه 19 شهریور 1399 - 17:50:21

تهران - اختصاصی الکوثر : غار اصحاب کهف یکی از مشهورترین و قدیمی ترین اماکن دینی و تاریخی تونس است که در استان تطاوین در جنوب این کشور قرار دارد.  

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، این منطقه به خاطر وجود برخی روایات تاریخی درباره قبور اصحاب کهف در این منطقه که در قرآن کریم نام آنها ذکر شده است ، اهمیت ویژه ای پیدا کرده و آن را به منطقه ای تاریخی و زیارتی تبدیل کرده است.  

الرقود السبعه که به این مکان اطلاق می شود بر اساس برخی روایات ، محلی است که مرقد اصحاب کهف در آن قرار دارد. بررسی برخی از این روایات نشان می دهد نشانه های وارد شده در این قصه قرآنی با این منطقه و غاری که در بالای این کوه قرار گرفته است مطابقت می کند.  

دکتر علی الثابتی مسئول آثار باستانی استان تطاوین تونس گفت : این داستان در زمان روم باستان رخ داده است زمانی که مسیحیت درحال گسترش بود و حاکمان و فرمانروایان رومی که بی دین بودند با گسترش مسیحیت مقابله می کردند. به همین علت بود که این گروه هفت نفره به این غار پناه بردند. 

وی افزود : برخی از بخشها و ویژگیهای این داستان را می توان با این منطقه منطبق دانست که البته با برخی مناطق دیگر در جهان نیز قابل تطبیق است.

گزارشگر الکوثر افزود : در این روایات آمده است اصحاب کهف در زمان روم باستان در دوره حکومت دقیانوس زندگی می کردند و برای فرار از ظلم و ستم او به این غار پناه بردند. مسجد قدیمی «الرقود السبعه» که در این مکان دیده می شود در دوره اسلام و پس از فتح این منطقه توسط مسلمانان بنا شده است.

این مکان که از اماکن مهم تاریخی و گردشگری تونس به شمار می آید سالانه هزاران گردشگر را به طرف خود جذب می کند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 21 اسفند 1397 - 16:46:36