انتقاد شدید سر اسقف بیت المقدس از یهودی سازی قدس

سه شنبه 21 اسفند 1397 - 15:15:54
انتقاد شدید سر اسقف بیت المقدس از یهودی سازی قدس

تهران- الکوثر:  «عطاالله حنا» ، سراسقف کلیسای روم ارتدوکس در بیت‌المقدس تأکید کرد: پروژه رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس اشغالی، جنایت است. 

عطاالله حنا افزود : اشغالگران با حمایت آمریکا  درصدد از بین بردن هویت بیت المقدس، هدف قرار دادن مقدسات اسلامی و مسیحی و کاهش حضور فلسطینی‌ها در قدس اشغالی و از بین بردن آرمان مردم فلسطین هستند. 

سیاست‌های نژادپرستانه رژیم‌ صهیونیستی باعث کاهش شمار مسیحیان در فلسطین شده است. چندی پیش سازمان اسلامی - مسیحی حمایت از قدس و مقدسات اعلام کرد در حالی که در سال 1947 در قدس 27 هزار مسیحی ساکن بودند اما اکنون تعداد آنها از 4 هزار نفر فراتر نمی‌ رود که علت آن، سیاست‌های رژیم‌ صهیونیستی است.

بر اساس این گزارش ، مسیحیان ، قبل از تاسیس رژیم‌ نامشروع صهیونیستی حدود 20 درصد از جمعیت فلسطین را تشکیل می‌ دادند اما امروز، شمار آنها کمتر از 2 درصد جمعیت فلسطین است. 

رژیم صهیونیستی اقدامات مختلفی برای فراری دادن مسیحیان از قدس انجام داده که سیاست‌های تبعیض‌آمیز در شغل و مسکن از جمله آنهاست. هدف اسرائیل از کوچاندن فلسطینی ها جایگزینی صهیونیستها  به جای آنها است . 

رژیم صهیونیستی در ادامه جنگ همه جانبه خود بر ضد ملت فلسطین  با محدود سازی شدید زمانی و مکانی جهت ورود فلسطینی ها  به اماکن مقدس دینی و مذهبی در قدس ،  جنگ دینی  بر ضد ملت فلسطین را تشدید کرده است .

اقدامات رژیم صهیونیستی در نادیده گرفتن قطعنامه های سازمان ملل و نقض مکرر کنوانسیونهای بین المللی ، جامعه جهانی را به ستوه آورده است . رژیم صهیونیستی پس از سیطره کامل بر مناطق فلسطینی و بناهای اسلامی موجود در آن درصدد قبولاندن آن به جامعه جهانی است تا با فراغ آسوده اقدامات ویرانگرانه و سلطه جویانه خود در مناطق فلسطینی و ابنیه های دینی  آن از جمله در خصوص مسجد الاقصی را پیگیری کند. محله های قدیمی شهر بیت المقدس اشغالی شامل کلیسای قیامت ، مسجد قبة الصخره و مسجد مبارک الاقصی و قبرستانهای تاریخی است که قدمت آن بیش از 1000 سال است و گواهی بر هویت تاریخی بیت المقدس است.

از این روست که یونسکو این اماکن را تاریخی و در زمره آثار و میراث فرهنگی جهانی ثبت کرده است و بارها در خصوص تعرض به این اماکن و تخریب ان به رژیم صهیونیسنی هشدار داده است. در حالی که رژیم صهیونیستی بی اعتنا به مطالبات یونسکو و دیگر نهادهای سازمان ملل متحد همچنان در مسیر تخریب قدس و مظاهر تاریخی ،ملی و دیانتی آن قدم بر می دارد. 

توسعه طلبی و ویرانگری یکی از بنیانهای رژیم اشغالگر قدس است و حرکت در این مسیر و تبدیل قدس به پایتخت رژیم صهیونیستی و قبولاندن آن به جامعه جهانی، محور فعالیت تمامی احزاب و گروهها در این رژیم است. هماهنگی ها و تدارکات صورت گرفته برای پیشبرد  سیاست نژاد پرستانه  توسط احزاب رژیم صهیونیستی علیرغم پاره ای اختلافات و رقابتها و جنگ قدرت در مقطع کنونی در عرصه سیاسی این رژیم که مهیای برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی در ماه آوریل 2019 است، موید چنین واقعیتی است.

با نگاهی به تحولات فلسطین پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا می توان دریافت که اقدامات سیطره جویانه رژیم صهیونیستی ضد فلسطینی ها در سایه رفتارها و طرح های مغرضانه ترامپ و اعلام  حمایتهای همه جانبه آمریکا از اسرائیل ابعاد گسترده تری به خود گرفته است. از محورهای اصلی "معامله قرن " موضوع قدس است و در صورت اجرایی شدن این طرح  فلسطینیان  قبل از هر چیز قدس را از دست خواهند داد. اما واکنش ها به اقدامات سلطه جویانه مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا جهت سیطره  بر بیت المقدس موید ناکامی آنان در قبولاندن سیاستهای  اشغالگرانه خود به فلسطینی ها و جامعه جهانی است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 21 اسفند 1397 - 15:5:3