آمریکا نیروهای بیشتری به عراق اعزام می‌کند

دو شنبه 20 اسفند 1397 - 15:59:32
آمریکا نیروهای بیشتری به عراق اعزام می‌کند

تهران- الکوثر: یک رسانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آمریکا نظامیان بیشتری را از طریق اردن و اراضی اشغالی، به عراق اعزام می‌کند تا این نیروها با نیروهای همپیمان ایران، که در مرزهای مشترک عراق و سوریه حضور دارند، مقابله کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  پایگاه خبری عبری‌زبان «دبکا» نوشت که ایالات متحده نیروهای نظامی بیشتری به عراق، از طریق اراضی اشغالی و اردن، اعزام می‌کند تا با نیروهای ایرانی مستقر در نزدیکی مرزهای مشترک عراق و سوریه مقابله کنند.

این رسانه رژیم صهیونیستی تصریح کرد، نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه خلیج‌فارس و جنوب اروپا و به‌ویژه در پایگاه‌های نظامی رومانی و بلغارستان در آمادگی کامل برای عزیمت به عراق، جهت مواجهه با نیروها و عناصر وفادار به ایران، هستند که در مرزهای مشترک عراق و سوریه استقرار دارند.

دبکا افزود، تجهیزات آمریکایی روز چهارشنبه گذشته، 6 مارس اعزام شدند و آنها آماده هجوم هستند.

به نوشته دبکا، نیروهای گروه‌های مقاومت «گردان‌های حزب‌الله» و «عصائب اهل الحق»- از گروه‌های وابسته به سازمان الحشد الشعبی- هدف نیروهای تازه مستقرشده آمریکایی هستند.

فرماندهی آمریکا در خاورمیانه ادعا کرده است که نیروهای آمریکایی مستقر در شرق و جنوب سوریه و همچنین پایگاه‌های آمریکایی در نزدیکی مرزهای سوریه در معرض خطر هستند؛ چرا که «شبه‌نظامیان» طرفدار ایران در سوریه مستقر هستند.

دبکا خاطرنشان کرد که هدف واقعی این نیروهای عراقی، همپیمان ایران، آزادسازی بلندی‌های جولان سوریه از اشغال اسرائیل است.

وبگاه خبری دبکا به نقل از منابعی، که هویت‌شان مشخص نیست، افزود «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، جمعه گذشته با «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق تماس تلفنی برقرار، و نگرانی ایالات متحده از این مساله را ابراز کرد.

این در حالی‌ است که به دنبال اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که گفته است نیروهای آمریکایی «برای رصد ایران» در عراق می‌مانند، نمایندگان عراق درصدد تصویب طرحی برای خارج کردن این نیروهای اشغالگر برآمده‌اند.منبع تسنیم


دو شنبه 20 اسفند 1397 - 11:5:25