آیا «کوشنر» دستگاه های اطلاعاتی و نظامی آمریکا را دور می زند؟

یک شنبه 19 اسفند 1397 - 13:34:2
آیا «کوشنر» دستگاه های اطلاعاتی و نظامی آمریکا را دور می زند؟

تهران- الکوثر: دیدار محرمانه جارد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ با ولیعهد عربستان در ریاض آن هم بدون حضور مقامات سفارت آمریکا در ریاض باعث بروز نگرانی‌هایی در بین مقام‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی آمریکا شده و این دغدغه را به وجود آورده است که داماد رئیس‌جمهور قدرت آمریکا در منطقه را تضعیف می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این یک رسم است که سفر خارجی یک مقام آمریکایی باید توسط سفارت آمریکا در کشور مقصد هماهنگ و شرایط امنیتی فراهم شود، اما یک منبع کنگره به دیلی بیست گفت: دیوان پادشاهی عربستان تمامی برنامه سفر کوشنر به عربستان را هماهنگ و اجرا کرد.

کاخ سفید گفته است این گزارش صحت ندارد و منابع از جزییات سفر کوشنر اطلاع درست و کافی نداشته‌اند. حتی تاکید شده که سفارت از دیدارهای کوشنر مطلع بوده است. اما سفارت آمریکا در ریاض بارها گفته است که از جزئیات دیدار کوشنر از عربستان هیچ چیزی نمی‌داند و هنوز هیچ مقامی از کاخ سفید گزارشی از این دیدار ارائه نکرده است.
در این قبیل دیدارهای عالی رتبه به طور معمول باید یک کارمند سفارت که شامل پرسنل امنیتی و نظامی است یک وابسته فرهنگی و مقام‌هایی از هر دو دولت حضور داشته باشند.

دیدارهای کوشنر با مقامات عالی رتبه خارجی نگرانی‌های جدی بوجود آورده و قانونگذاران آمریکایی به نشریه «دیلی بیست» گفته‌اند که واقعا نمی‌دانند چه موضوعی در این نشست‌ها مطرح شده است.     
کاخ سفید گفته که جارد کوشنر در سفرش به خاورمیانه در ریاض توقفی داشت و با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و سلمان، پادشاهی این کشور دیدار کرد و درباره همکاری دو کشور، مساله اسرائیل و فلسطین و سرمایه‌گذاری اقتصادی در منطقه گفتگو کرد.

دیلی بیست نوشته است که یک مقام ارشد از سوی وزارت خارجه آمریکا در نشست حضور داشته اما وی عضوی از تیم و سفارت آمریکا در عربستان نبوده بلکه یکی از اعضای ارشد وزارت امور خارجه آمریکا متمرکز در امور ایران است.

عدم اطلاع رسانی درباره سفر کوشنر به عربستان باعث ناامیدی و دلسردی اعضای کنگره اعم از دموکرات‌ها و جمهوری خواهان شده است و آنها گفته‌اند مصرانه تلاش می‌کنند تا درباره گفتگوها میان مقام‌های ارشد آمریکایی و سعودی اطلاعاتی کسب کنند. آنها همچنین علاقمند به آگاه شدن از زوایای مختلف بررسی یک توافق احتمالی اتمی بین عربستان و آمریکا هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 19 اسفند 1397 - 12:54:55