تحلیل سخنان سید حسن نصرالله در خصوص شکست طرح های آمریکا در خاورمیانه

شنبه 18 اسفند 1397 - 17:0:3
تحلیل سخنان سید حسن نصرالله در خصوص شکست طرح های آمریکا در خاورمیانه

تهران - الکوثر : دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد آمریکا طرح‌های بزرگی برای پایان دادن به مقاومت در سال 2006 داشت اما پایداری محور مقاومت این طرح‌ ها را با شکست مواجه کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان روز گذشته در سخنرانی خود با بیان اینکه انتظار می‌رود تحریم‌های آمریکا بر محور مقاومت افزایش یابد ، تصریح کرد : محور مقاومت پروژه آمریکایی - اسرائیلی را که از سوی برخی از طرف‌های منطقه‌ای حمایت می‌ شد، شکست داده است.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه محور مقاومت همان طرفی است که در مقابل چشم‌اندازهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای تحقق دستاورد تاریخی‌اش از طریق «معامله قرن » ایستاده است.

واقعیت این است که آمریکا در مقاطع مختلف در صدد اجرایی کردن طرح های توطئه آمیز خود از "خاورمیانه جدید"  گرفته تا  "معامله قرن" بوده است که محور اصلی این طرح ها نیز حذف محور مقاومت از ساختار قدرت در خاورمیانه و تبدیل رژیم صهیونیستی به قدرت برتر منطقه بود. 

طرح " خاورمیانه جدید " توسط جورج بوش و کاندولیزا رایس ، رئیس جمهوری و وزیر خارجه وقت آمریکا پیگیری می شد و نقشه راه چنین طرحی نیز از طریق جنگ 33 روزه در سال 2006 پیگیری می شد. اما آنچه رخ داد شکست فاحش اسرائیل در جنگ بود به نحوی که آن جنگ ، آخرین تهاجم اسرائیل به حزب الله لبنان بود و پس از آن اسرائیل از هر گونه جنگ با حزب الله هراس دارد.

همانطور که سید حسن نصرالله تاکید داشته است  پایداری و مقاومت در لبنان ، شکست رژیم اسرائیل را رقم زد و درسی فراموش نشدنی به این رژیم اشغالگر و ماجراجو داد. 

یکی از مهمترین پیامدهای جنگ 33 روزه آن بود که تبلیغات شکست ناپذیری این رژیم را بر باد داد و برای نخستین بار در فلسطین اشغالی  طرح های دفاعی در دستور کار صهیونیستها  قرار گرفت. 

تحولات بعدی در خاورمیانه نشان داد که توطئه های جدید  آمریکا در منطقه نظیر  جنگ سوریه  در امتداد جنگ «تموز» سال 2006 بوده  و اگر لبنان در آن جنگ شکست می خورد سرنگونی نظام سوریه هدف بعدی بود که احتمال تحققش نیز بالا بود.  

تحولات سال 2011 به بعد در سوریه نشان می دهد که اگرچه شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه، طرح سرنگونی نظام سوریه را نیز با شکست مواجه کرد، اما این طرح هیچگاه فراموش نشد و آمریکا و رژیم صهیونیستی با توطئه های مختلف و از طریق تروریست ها و مداخلات خود در سوریه نهایت تلاش خود در این زمینه انجام دادند اما مقاومت این تحرکات را نیز ناکام گذاشت. شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه مقدمه ای برای شکست های بعدی نظامی این  رژیم در برابر مقاومت منطقه و ناکامی  طرح های جدید آمریکایی - صهیونیستی بود. ناکامی های رژیم صهیونیستی در جریان حملات به غزه در مقاطع مختلف یعنی   جنگ 22 روزه در سال  2009 و جنگ 8 روزه در سال 2012 و جنگ 50 روزه در سال 2014 و بالاخره جنگ دو روزه در نوامبر 2018 اوج عجز و ناتوانی اسرائیل را در برابر مقاومت فلسطینیان به نمایش گذاشت.

این ناکامی ها بویژه شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 2 روزه در نوامبر سال 2018 علیه غزه که مانند جنگ های قبلی با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت تمامی تدارکات و فضا سازی های آمریکا برای پیشبرد توطئه جدید خود در منطقه یعنی "معامله قرن " را نیز با شکست مواجه کرد.

این تحولات به منزله  ناکامی بیشتر  برای سیاست خاورمیانه ای آمریکا و خفت و خواری برای رژیم صهیونیستی محسوب می شود که توسط جبهه مقاومت رقم زده شده است.       


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


شنبه 18 اسفند 1397 - 16:48:14

پربازدیدها