تاکید مجدد ائتلاف فتح بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی از عراق

شنبه 18 اسفند 1397 - 12:48:3
تاکید مجدد ائتلاف فتح بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی از عراق

بغداد - الکوثر : هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق در پارلمان این کشور بار دیگر بر مخالفت این ائتلاف با حضور نظامی آمریکا در عراق تأکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، هادی العامری گفت : موضع ائتلاف الفتح در مخالفت با حضور زمینی و هوایی خارجی ها در عراق آشکار و صریح است.

العامری در سخنانی در مراسم روز شهید مبارز که جنبش عصائب اهل الحق برگزار کرد گفت : موضع ما در مخالفت با حضور خارجی ها، از خیلی وقت پیش یعنی پس از هنگام تلاش آمریکایی ها برای حفظ تعدادی از پایگاه هوایی در عراق اتخاذ شده است.

العامری افزود: از دولت عراق می خواهیم در صورتی که به حضور برخی از نیروهای خارجی برای اهداف آموزشی و امور فنی نیاز دارد در نامه ای روشن به پارلمان خواستار بررسی و رأی گیری درباره آن شود.

العامری همچنین مخالفت خود را با تبدیل عراق به صحنه تسویه حساب ها یا محلی برای حمله به کشورهای همسایه اعلام کرد و هشدار داد : اقدام آمریکا در تروریست خواندن گروه های مقاومت و مقامات آنها ، باعث ترس و هراس ما نخواهد شد و از اعتماد ما در حضور در مسیر مقاومت نخواهد کاست.

رئیس ائتلاف الفتح خاطر نشان کرد : دخالت سفارت آمریکا در بحران کرکوک آشکار است و اجازه اینکار را نخواهیم داد و حل و فصل بحران مدیریت کرکوک فقط از طریق تشکلهای این استان امکان پذیر است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 18 اسفند 1397 - 12:47:32