پژوهشگر تاریخ اسلام:

معاویه چگونه پایه گذار لعن اهل بیت پیامبر(ص) شد؟

پنج شنبه 16 اسفند 1397 - 17:37:35

تهران- الکوثر: پژوهشگر تاریخی اهل سوریه، معاویه بن ابی سفیان سر سلسله خلافت بنی امیه را بنیانگذار لعن هدفمند و برنامه ریزی شده ی اهل بیت پیامبر اسلام (ص) معرفی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ حسین کریمو در گفتگو با برنامه «حقائق التاریخ» شبکه الکوثر بخشی از کتاب «الأحداث» نوشته المدائنی را خواند که در آن آمده است: «معاویه یک سال بعد از امضای پیمان صلح با امام حسن (ع) نامه ای به همه کارگزاران خود فرستاد و حمایت خود را از هر کسی که در مدح امام علی (ع) و اهل بیت او سخنی بگوید برداشت. نتیجه این نامه این شد که همه خطبای مساجد و منبری ها شروع به لعن امام علی (ع) و برائت جستن از او کردند و بدگویی از امام علی (ع) و اهل بیت او پرداختند».

این استاد تاریخ اسلام افزود: «معاویه مدتی بعد نامه دیگری برای کارگزاران خود فرستاد و در آن تاکید کرد شهادت دادن هیچ یک از شیعیان علی (ع) و اهل بیت او پذیرفته نشود. او به این ترتیب پایه گذار لعن و دشنام دادن به اهل بیت پیامبر شد. کار به جایی رسید که در زمان حکومت حجاج بن یوسف شخصی از دست خانواده اش بخاطر این که نام او را «علی» گذاشته بودند به حجاج شکایت برد! این گونه بود که یک انحراف تاریخی موجب شد کسانی که پیامبر اسلام آنان را از خود رانده بود بر مسلمانان حاکم شوند و سرنوشت آنان را به دست بگیرند».

استاد کریمو افزود: «این گونه بود که لعن اهل بیت پیامبر (ص) به علت حمایت حاکمان بنی امیه به یک هنجار تبدیل شد و اکنون نیز می بینیم تکفیری ها و منحرفان از دین واقعی تحت حمایت دولت ها قرار گرفته اند و از آنها حمایت می شود».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 16 اسفند 1397 - 16:54:40